|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roman 316
Pisarz
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:03, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Przyznaje razje miśkowi 666 bo nie ma sensu kupować większego akumulatora jak 72 do twojego modelu a centra sprawdza sie bardzo dobrze miałem te akumulatory sklepowe i bardzo dobrze sie sprawowały nawet w wielki mróz polecam .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
///M Kamil
Pisarz sztabowy
Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:36, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Ja moge polecić akumulatory firmy Schneider.Kupiłem bezobsługowy akumulator tej firmy 3 lata temu do mojej 316 i musze przyznac ze nigdy nie miałem z nim żadnych problemów i widze ze jeszcze długo nie bede miał.Silnik odpala na dotyk nawet przy dużych mrozach.Polecam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baster530
Moderator
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 22:15, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Ja ze swojej strony podzielam zdanie , że za duży aku to nonsens, miałem kiedys za duży w Oplu i za długo nie pojeździłem, bo alternator nie doładowywał.
Jeśli chodzi o pojemności to jest różnie...przeważnie producent zaleca "takie a nie inne", ale idąc do sklepu po aku sprzedawca zagląda w katalog i okazuje się, że są dwa rodzaje podane, a czasem nawet trzy i to teoretycznie do tego samego dokładnie modelu, spotkałem się już z czymś takim trzykrotnie...tak samo miałem przy zakupie aku do BMW 530 z silnikiem V8. W grę wchodziły akumulatory marek BOSCH Silber lub VARTA, okazało się, że w katalogach obydwu firm są trzy modele aku, i co teraz? Były tam 65Ah, 75Ah i 80Ah. Chciałem wypośrodkować i wziąć 75Ah ale okazało się, że nie ma takiego akurat w sklepie, a że była to sobota a ja usilnie potrzebowałem baterię więc sprzedawca zasugerował mi że już był w takiej sytuacji i polecił znajomemu taki sam jak do Passata 1.9 TDI, czyli 72Ah. Kupiłem i powiem tylko tyle, że kręcił jak wariat, czy to gorąco, czy bardzo zimno, nie sprawił mi najmniejszego kłopotu przez te dwa lata od kupna.
Jeśli chodzi o markę to ja polecam BOSCH Silber; jest to bezobsługowy aku i u mojego ojca w Oplu Vectra 2.0 pracował przez 7.5 roku, możecie nie wierzyć ale ani razu go nawet nie ładował, przyszedł czas i po prostu padł i już nic mu nie pomogło.
Ja teraz mam Vartę bezobsługową i paru znajomych też jeździ na nich; każdy chwali i nie ma z nimi kłopotów...więc polecam.
Bardzo ważny jest prąd rozruchowy...ja w tym aku 72Ah miałem 780A rozruchowego, mniej w ogóle nie wchodziło w grę...czasem pojemność może zejść trochę na drugi plan, ale rozruchowy musi być dość duży...miałem na początku w swojej buni pożyczony od kumpla z Audi z diesla 70Ah ale miał niski rozruchowy, z tego co pamiętam to poniżej 650A i miałem kłopot czasem żeby auto odpalić bez problemu.
Warto zainwestować w dobre aku, wtedy Ci posłuży ale nie kupuj z marketów i innych podejrzanych miejsc, tam trafia o wiele gorszej jakości towar choć często sygnowany prze porządną markę...stąd takie zachęcające ceny. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matti21sk
Redaktor
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 440
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: NOx / Zestawy Nitrous Express - Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 12:04, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Wszystko zalezy od Ciebie i od warunkow na drodze.
Misiek wspomnial o zimie ( chlod, webasto, ogzewanie tylniej szyby etc..) i tu mial racje, druga sprawa - jesli masz zamiar obwiesic auto kolorowymi neonkami a do tego sluchac muzyy przez godziny na postoju to wieksze aku bardzo sie Tobie przyda.
Co do wydajnosci alternatora - takie rzeczy sa projektowane z rezerwą okolo 20to% ==> takze jezeli wsadzisz aku o 20 % wiekszej pojemnosci niz standart to sie nic nie stanie (przynajmniej nie powinno).
Jesli przesadzisz z doborem aka to bedzie on niedoladowany i bedzie pracowac gorzej albo nawet duzoooo !!! gorzej niz ako o standartowej pojemnosci.
ps. ja jezdze na Centrze (klasa 2 od dolu) i w trakcie pewnej naprawy silnika siedzial w budzie przez 3 miechy bez odpalania, w sumie krecil rozusznkiem chyba przez 1,5godz. i nie trzeba byla go ladowac)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miro83
Początkujący pisarz
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 12:37, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
zdecydowalem sie na 72 ah zeby nie przesadzic
czesto slucham muzyki na postoju czasem nawet dlubiac w aucie otwarty bagaznik i swiecaca sie w nim lampka dzialajace w tym czasie radio itp wiec potrzeba energii do poboru dlatego 72 ah beda wporzadku w dodatku szukam aku ze zwiekszona moca rozruchowa mam nadzieje ze cos znajde pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|