|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekin320
Nowy
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: elbląg
|
Wysłany: Nie 10:35, 15 Lip 2007 Temat postu: Drgania przy hamowaniu |
|
|
Mam E30 325iX i tylko jeden jedyny problem - podczas hamowania występują drgania na kierownicy i telepanie całego samochodu.
Taki efekt występuje tylko przy prędkości ok. 90 km/h.
Wszystkie koła są wyważone - podczas jazdy nie ma żadnych drgań , obojetnie od prędkości.
Dodatkowym objawem jest odgłos jakby obcierania dochodzący z prawego przedniego koła, ale tylko podczas pokonywania zakrętów w lewo, a więc ciężar samochodu jest przenoszony właśnie na koła prawe.
Czy to coś nie w porządku z tarczą hamulcową???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek666
Administrator
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:53, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Jeżeli drgania następują przy lekkim hamowaniu, natomiast przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca nie czuć drgań, to stawiam na tarcze. Nie rób czasami mojego błędu i nie wymieniaj tylko tarcz, wymieniaj komplet razem z klockami...
Następna sprawa sprawdź stan końcówek drążków oraz łączniki stabilizatora, to też może powodować pewne drgania, ale i odczuwany brak stabilizacji toru jazdy przy uszkodzonych końcówkach. O ile łącznik stabilizatora to nie nie jest nic "pieklącego", to jeżeli masz wywalone końcówki drążków - radzę niezwłocznie to sprawdzić...zerwanie końcówki podczas jazdy niechybnie wywali Cię w kosmos (czego nikt by nie chciał...), koło postawi się w sposób niekontrolowany bokiem do kierunku jazdy, a wtedy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek666 dnia Nie 10:55, 15 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arek
Pisarz
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 10:54, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
mialem identyczny problem w swojej E30 318i, powodem bylo wyrobione lozysko kola. niestety w e30 nie da sie wymienic samego lozyska trzeba wymienic cala piaste
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek666
Administrator
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:00, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Może i łożysko, ale to najszybciej jest do sprawdzenia; auto na lewar i kręć kołem jak najszybciej się da, powinno odczuwalnie szumieć. Następnie gdy postawisz już na kołach złap za koło oburącz w połowie jego wysokości i energicznie ruszaj, jeżeli łożysko jest wywalone, to będzie wyczuwalny luz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baster530
Moderator
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 11:30, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się że to tarcze hamulcowe, najczęstszy objaw i tak jak Misiek radzi, wymienić komplet a nie elementy bo stracisz tylko kasę, a nie będzie żadnego efektu...jeśli chodzi o koło to stawiam na łączniki stabilizatora i końcówki, właśnie taki może być efekt nadmiernego obciążenia zużytych elementów...łożysko też ma duży wpływ ale posłuchaj w czasie jazdy czy nic Ci nie huczy z przodu, a najłatwiej jest sprawdzić w sposób który Misiek Ci przedstawił...daj znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekin320
Nowy
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: elbląg
|
Wysłany: Nie 14:00, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
dzięki za rady; co do łożyska to wydaje mi się,że i podczas normalnej jazdy na wprost byłoby słychac jakieś hałasy, a jest cichutko.
łączniki stabilizatora byly wymieniane, i ogólnie zawieszenie sprawdzane, końcówki też są ok.
Chodzi mi przede wszystkim o to, czy krzywa tarcza hamulcowa może powodować takie zachowania, jak kołysanie samochodem przy hamowaniu, właśnie takim spokojnym, i tylko w jednym zakresie prędkości?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin 535
Początkujący pisarz
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Plock
|
Wysłany: Nie 15:03, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Jezeli sprawdziles zawieszenie i jest ok. to zdecydowanie beda tarcze. Tez mialem ten problem w e39 po wymianie tarcz wszystko wrocilo do normy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|