 |
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LeChu
Pisarz

Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 17:04, 10 Paź 2007 Temat postu: e 30 2.0 duże spalanie, co robić ?? |
|
|
Witam, posiadam BMW e 30 z silnikiem 2.0 m20b20. Beemka spala mi średnio 14 l na 100 km (najmniej spalila 12, najwiecej 17 i to wcale nie przyt ostrej jezdzie). W aucie wymienilem juz na nowe: świece, kable zapłonowe, filtr powietrza (stożkowy) oraz sonde lambda. Poprawy zero. Ludzie mówia ze jak na silnik 2.0 beemka ma sporo mocy. Zauważylem, gdy auto jezdzi przy niskiej temperaturze (rano, wieczór) bardzo mocno kopci parą (skrapla sie na wydechu), nie posiada katalizatora, ale i z katralizatorem tyle palila. Do wymiany mam krzywki zaworowe, poniewaz czesc z nich jest zalozona z 24 zaworowego silnika a mimosrody dotoczone przez kogos, mimo to nie zauwazylem aby samochod brał olej. Co robić?? Nie mam już pomysłów, może przepływomierz?? Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artek535
Moderator

Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Plock/Ballykelly/NI Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:10, 10 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Trudno wiele powiedziec jak sie nie widzi tak naprawde ale moze wtryskiwacze ci zle podaja, stad moze byc to kopcenie na bialo, za duzo paliwa wpada nie wszystko spala. Sonde wyminiles, pare innych rzeczy tez. Sa tez jakies kombinacje z zaworami tak? Te kopcenie tez moze byc z tym zwiazane, musi byc jakis powod niewlasciwego spalania tego paliwa. Zawsze tak palila odkad ja masz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Metan
Pisarz sztabowy

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:12, 10 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
na pracujacym silniku odepnij wtyczke i sprawdz reakcje silnika jak zgasnie lub obroty zaszaleja to masz raczej sprawna.jAK bez roznicy bedzie to pewnie siadla.jest o przeplywkach sporo na forum.masz gaz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LeChu
Pisarz

Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 5:30, 11 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Auto mam juz ponad 2 miesiace i odkad je mam tyle pali, to co wymieniałem efektu nie dawalo a spalanie najmniejsze mialem 12 L tylko wtedy gdy nie przekraczalem 3 - 3,5 tys obrotów !!Wczoraj znowu zmierzylem spalanie i wyszlo ok. 17 L ! Dodam ze cala jazda w miescie, a sporo to dojazd do pracy tj. jakies 4 km od domu w jedna strone. To kopcenie, kopci sama para po przystawieniu reki odrazu czuc wilgoć i skrapla sie woda na wydechu nawet wypluwajac ja na ziemie.Auto nigdy nie jezdzilo na gazie. Co do przeplywki, czytalem gdzies na forum ze takie odlaczenie podczas pracy silnika moze ja uszkodzic (oczywiscie jesli jest sprawna), ile w tym prawdy i co dalej robic? Dzieki za odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
Pisarz

Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:42, 11 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
ja bym zaczął od sprawdzania ciśnienia w komorze spalania ten pomiar pomógłby w którym kierunku iść dalej nie można też zapominać o tych dorabianych mimośrodach i o stozku on łatwiej przepuszcza powietrze i może powodować złe dawkowanie paliwa przez przepływomierz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LeChu
Pisarz

Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 11:53, 11 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Hmm, sprawdzic cisnienie, jak sie to odbywa i jaki jest koszt takiej operacji? Co do stożka, to na standardowym bylo to samo, tzn takie samo spalanie, stozek zakladalem sam i nie widze rozniicy w spalaniu
Właśnie sprawdzilem przeplywke metoda podana przez Metan'a, odlaczylem ja i silnik po dodawaniu gazu zaczal tracic obroty i prawie zgasl, wiec wnioskuje ze przeplywka sprawna.Zapomnialem dodac, co wydaje mi sie wazne,w gumie przeplywomierza a nawet w samej przeplywce jest sporo oleju,paliwa, sam nie wiem co to jest, niby nie paliwo i niby nie olej ale jest tluste i lekko czuc paliwo. Juz jak wymienialem ta gume jakis czas temu cos takiego mialo miejsce i pozniej przy wymianie filtra tak samo.Czy to przez te krzywki zaworowe i czy ma cos wspolnego ze spalaniem Pomocy!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
Pisarz

Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:44, 11 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
olej przed przepustnicą ! to mi wygląda na przedmuchy [pierścienie] tym bardziej trzeba sprawdzić kompresje ja mieszkam 45km od torunia mógłbym Ci to sprawdzić za darmo zależy czy chcesz podjechać nrGG6492435 pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LeChu
Pisarz

Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 5:27, 12 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Jeszce raz dzieki za propozycje pomocy, w najblizszym czasei sprawdze kompresje i zobaczymy wyniki, mnie najbardziej zastanawia to kopcenie ta para.Hmm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LeChu
Pisarz

Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 12:38, 03 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Wiatm po długiej nieobecności. W aucie sie sporo zmienilo, wymieniłem wszystkie krzywki zaworowe na oryginalne z e30, splanowana głowica, wymienione wszystkie uszczelki etc. Sprawdzona kompresja na tlokach wszędzie po 12-13. Spalanie hmm troszeczke nizsze ale i tak szalu nie robi. Juz niedlugo regulacja przeplywomierza, mysle ze to oststnia opcja, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarasTRN
Początkujący pisarz

Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 12:49, 08 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,tez mam E30 2.0,tyle, że z gazem.Teraz w "zimie" przy spokojnej jeździe spala mi 13-14L gazu !! DLatego dziwię się, że aż 17L benzyny potrafi auto wciągnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|