Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

E-39 Silnik 2.8 - Czy ma Vanos-a? Czy tez Double Vanosa?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dlugas78
Nowy
Nowy



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malopolska BMW 528i E-39

PostWysłany: Nie 23:14, 08 Lip 2007    Temat postu: E-39 Silnik 2.8 - Czy ma Vanos-a? Czy tez Double Vanosa?

Witam Ponownie z nowym tematem.
Jezdze obecnie 528i 1999 lipiec z automatem. Furka mi rewelacyjnie przyspiesza juz przy niskim zakresie obrotow (z manualem pewnie byloby lepiej) Zastanawialo mnie zawsze czy mam Vanosa w swoim silniku? A moze Double Vanosa? Jesli mam tylko Vanosa to ma sie rozumiec dotyczy on zmian faz rozrzadu tylko na dolotowych? Czy tez moze dotyczy to zmian faz rozrzadu, czasu otwarcia i wzniosu zaworow jak w Hondzie? Jesli ktos mialby ochote cos napisac w tym temacie to poprosze. Pozdrawiam wszystkich!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 7:53, 09 Lip 2007    Temat postu:

Dokładnie tak jak mówisz, pojedynczy vanos steruje wałkiem od zaworów ssacych podwójny dodatkowo wydechowymi i steruje tylko fazami rozrzadu a nie wzniosem...pojedynczy mam ja u siebie jezeli masz taka sama pokrywe zaworów to masz pojedynczy jak masz z przodu bez tego uwypuklenia to masz podwójny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dlugas78
Nowy
Nowy



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malopolska BMW 528i E-39

PostWysłany: Pon 14:06, 09 Lip 2007    Temat postu:

Ok Dzikus dzieki za info. Juz wszystko jasne bo znalazlem gdzies zdjecia wszystkich trzech rodzajow glowic/ bez Vanosa z poj. Vanosem i Bi-Vanosem. Teraz jestem juz pewny ze mam Bi-Vanosa i dlatego czuje fajne pier......cie jak wcisne "do dechy". Zastanawia mnie tylko awaryjnosc tych ukladow? Nie wiesz jak to sie ma w praktyce? Mam swoja Betke juz 10 mies. i jak narazie nic sie nie dzieje, odpukac! Aha czy to jest plynny Vanos? Tzn czy on chodzi w pelnym zakresie obrotow czy tylko wlacza sie przy okreslonej (wyzszej) liczbie obrotow/minute? Bo ja to "fajne pierd......cie" odczuwam gdzies miedzy 2500-3500 obr/min. Jak mozesz to odpisz. Dzieki i Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 14:30, 09 Lip 2007    Temat postu:

Za bmwklub:

VANOS (VAriable NOckenwllen-Spreizung) czyli zmienny kąt wyprzedzenia wałka rozrządu , jest to system który dynamicznie reguluje czasy otwarcia zaworów, w zależności od obrotów silnika - wcześniej, przy wysokich obrotach, aby zapewnić właściwe napełnienie cylindra i później przy niskich, aby paliwo nie dostawało się do cylindra kiedy jeszcze trwa faza wydechu (a więc, żeby benzyna nie szła w powietrze i żeby silnik równo pracował..

W E34 (i E36) pojawił sie vanos od daty produkcji wrzesień 1992. W e34 (i wcześniejszych E36) było dwustopniowe (przełącznie następowało przy 2600 obrotów) i obejmowało tylko wałek dolotowy. Bodajże od motoru 2,8 litra jest już płynne - bezstopniowe a od ok. roku 2000 obejmuje obydwa zawory dolotowy i wydechowy (oczywiście bezstopniowe).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:45, 09 Lip 2007    Temat postu:

ok to powiedzcie mi co JA mam,



ttomek; używaj takich rozmiarów (640x480), tym razem Ci zmniejszyłem - admin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 14:51, 09 Lip 2007    Temat postu:

A Ty masz pojedynczego.... Blue_Light_Colorz_PDT_08

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 15:01, 09 Lip 2007    Temat postu:

Bez vanosa:



Pojedynczy:



Podwójny:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:04, 09 Lip 2007    Temat postu:

krotka historia:

znajomy mial e39 528 z 1996 czy 7 roku w automacie touring.
super autko skórki itd..a

a ja go "brałem" 318 ti compact.....

jaki morał???

ito go brałem ZERO problemu....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dlugas78
Nowy
Nowy



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malopolska BMW 528i E-39

PostWysłany: Pon 19:15, 09 Lip 2007    Temat postu:

Do ttomek:

Brales go poniewaz: Po 1-sze: 5-tka jest duuzo ciezsza od 3-ki, normalnie 528i sedan w automacie wazy 1615kg, a Touring 528i w automacie wazy 1720kg! Gdzie Twoja 318 wazy zapewne max 1400kg, gdzie 300kg roznicy robi robi wieeeelka roznice mimo znaczacej przewagi mocy silnika.
Po 2-gie: Ty masz manuala on mial automata ktore jak powszechnie wiadomo wolniej przyspieszaja 0-100km/h.
Po 3-cie: To musial miec strasznie dojechanego tego Touringa ze nie dal rady przeciwko twojej IeS-ce! Z moim "saloonem" (sedanem) 528i na Bi-Vanosie nie masz szans! 7.6 sec "do paczki" V-max: "zamkniety budzik" czyli 250km/h (sprawdzone GPS-em) dodam ze to jest Automat! Pozdrowka!

Panowie odbiegacie od tematu... Blue_Light_Colorz_PDT_21 - admin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:47, 10 Lip 2007    Temat postu:

nie no to fakt.....
ale w automacie masz takie osiągi???? kurcze...... to praktycznie jak moja 328 - 7,3 do setki......

a tamten był w super stanie, na prawdę, tyle że automat.....
ale faktycznie waga spora kombi w skórkach z webasto itd. no ale jak pisałem, miał zero szans, a mój comppakcik nieźle się zawijał.
ale to jak masz podwójnego vanosa to ile to ma koni i jaki moment???

dla porównania moja ma:
193,9 km
280 nm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin