|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dlugas78
Nowy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Malopolska BMW 528i E-39
|
Wysłany: Nie 23:14, 08 Lip 2007 Temat postu: E-39 Silnik 2.8 - Czy ma Vanos-a? Czy tez Double Vanosa? |
|
|
Witam Ponownie z nowym tematem.
Jezdze obecnie 528i 1999 lipiec z automatem. Furka mi rewelacyjnie przyspiesza juz przy niskim zakresie obrotow (z manualem pewnie byloby lepiej) Zastanawialo mnie zawsze czy mam Vanosa w swoim silniku? A moze Double Vanosa? Jesli mam tylko Vanosa to ma sie rozumiec dotyczy on zmian faz rozrzadu tylko na dolotowych? Czy tez moze dotyczy to zmian faz rozrzadu, czasu otwarcia i wzniosu zaworow jak w Hondzie? Jesli ktos mialby ochote cos napisac w tym temacie to poprosze. Pozdrawiam wszystkich!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzikus
Administrator
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 7:53, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak mówisz, pojedynczy vanos steruje wałkiem od zaworów ssacych podwójny dodatkowo wydechowymi i steruje tylko fazami rozrzadu a nie wzniosem...pojedynczy mam ja u siebie jezeli masz taka sama pokrywe zaworów to masz pojedynczy jak masz z przodu bez tego uwypuklenia to masz podwójny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dlugas78
Nowy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Malopolska BMW 528i E-39
|
Wysłany: Pon 14:06, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ok Dzikus dzieki za info. Juz wszystko jasne bo znalazlem gdzies zdjecia wszystkich trzech rodzajow glowic/ bez Vanosa z poj. Vanosem i Bi-Vanosem. Teraz jestem juz pewny ze mam Bi-Vanosa i dlatego czuje fajne pier......cie jak wcisne "do dechy". Zastanawia mnie tylko awaryjnosc tych ukladow? Nie wiesz jak to sie ma w praktyce? Mam swoja Betke juz 10 mies. i jak narazie nic sie nie dzieje, odpukac! Aha czy to jest plynny Vanos? Tzn czy on chodzi w pelnym zakresie obrotow czy tylko wlacza sie przy okreslonej (wyzszej) liczbie obrotow/minute? Bo ja to "fajne pierd......cie" odczuwam gdzies miedzy 2500-3500 obr/min. Jak mozesz to odpisz. Dzieki i Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzikus
Administrator
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 14:30, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Za bmwklub:
VANOS (VAriable NOckenwllen-Spreizung) czyli zmienny kąt wyprzedzenia wałka rozrządu , jest to system który dynamicznie reguluje czasy otwarcia zaworów, w zależności od obrotów silnika - wcześniej, przy wysokich obrotach, aby zapewnić właściwe napełnienie cylindra i później przy niskich, aby paliwo nie dostawało się do cylindra kiedy jeszcze trwa faza wydechu (a więc, żeby benzyna nie szła w powietrze i żeby silnik równo pracował..
W E34 (i E36) pojawił sie vanos od daty produkcji wrzesień 1992. W e34 (i wcześniejszych E36) było dwustopniowe (przełącznie następowało przy 2600 obrotów) i obejmowało tylko wałek dolotowy. Bodajże od motoru 2,8 litra jest już płynne - bezstopniowe a od ok. roku 2000 obejmuje obydwa zawory dolotowy i wydechowy (oczywiście bezstopniowe).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ttomek
Moderator
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wa-wa okolice Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:45, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ok to powiedzcie mi co JA mam,
ttomek; używaj takich rozmiarów (640x480), tym razem Ci zmniejszyłem - admin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzikus
Administrator
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 14:51, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
A Ty masz pojedynczego....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzikus
Administrator
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 15:01, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Bez vanosa:
Pojedynczy:
Podwójny:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ttomek
Moderator
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wa-wa okolice Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:04, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
krotka historia:
znajomy mial e39 528 z 1996 czy 7 roku w automacie touring.
super autko skórki itd..a
a ja go "brałem" 318 ti compact.....
jaki morał???
ito go brałem ZERO problemu....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dlugas78
Nowy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Malopolska BMW 528i E-39
|
Wysłany: Pon 19:15, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Do ttomek:
Brales go poniewaz: Po 1-sze: 5-tka jest duuzo ciezsza od 3-ki, normalnie 528i sedan w automacie wazy 1615kg, a Touring 528i w automacie wazy 1720kg! Gdzie Twoja 318 wazy zapewne max 1400kg, gdzie 300kg roznicy robi robi wieeeelka roznice mimo znaczacej przewagi mocy silnika.
Po 2-gie: Ty masz manuala on mial automata ktore jak powszechnie wiadomo wolniej przyspieszaja 0-100km/h.
Po 3-cie: To musial miec strasznie dojechanego tego Touringa ze nie dal rady przeciwko twojej IeS-ce! Z moim "saloonem" (sedanem) 528i na Bi-Vanosie nie masz szans! 7.6 sec "do paczki" V-max: "zamkniety budzik" czyli 250km/h (sprawdzone GPS-em) dodam ze to jest Automat! Pozdrowka!
Panowie odbiegacie od tematu... - admin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ttomek
Moderator
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wa-wa okolice Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:47, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
nie no to fakt.....
ale w automacie masz takie osiągi???? kurcze...... to praktycznie jak moja 328 - 7,3 do setki......
a tamten był w super stanie, na prawdę, tyle że automat.....
ale faktycznie waga spora kombi w skórkach z webasto itd. no ale jak pisałem, miał zero szans, a mój comppakcik nieźle się zawijał.
ale to jak masz podwójnego vanosa to ile to ma koni i jaki moment???
dla porównania moja ma:
193,9 km
280 nm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|