 |
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pardon
Nowy

Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:41, 22 Sie 2007 Temat postu: E36 318 - problem z ogrzewaniem i układem chłodzenia |
|
|
Witam
mam problem.
Kupiłem auto i jeździłęm 2 dni i było ok. Temperatura 90 stopni. Gdy włączyłem ogrzewanie nastąpiły problemy - wiało zimnym powietrzem a auto zaczęło sie przegrzewać (temperatuy wzrastały ponad norme).
Poradzono mi, abym odpowierzył układ, więc:
Dziś podjechałem do domu, i odkręciłem zaworek w chłodnicy w celu odpowietrzenia - przez pół minuty leciał sam gaz (powietrze) potem zaczęła iść wrząca woda - buchało parą potem wrzącą wodą. Zakreciłem zaworek i odkręciłem korek główny zbiornika cieczy. poziom opadł (lekko go wessało w układ więc dopełniłem - nie miałem juz płynu dolałem wody). No i niby wszystko ok, z nagrzewnicy zaczęło w końcu lecieć gorące powietrze a wskaźnik temperatury ustabilizował się na 90 stopniach.
Ale .... chciałem poprawić bowiem po ponownej przejażdżce odkręciłem ponownie zaworek odpowietrznia - i znowu to samo - buchająca para z powietrzem pod ciśnieniem , w końcu odkręciłem również korek głowny i juz sam nie wiem ale chyba wszystko pogorszyłem. Teraz auto znowu łąpie temperature ponad normę i muszę stawać a w zbiorniku az sie gotuje.
Jak teraz odręcam zaworek to cały czas leci mi z niego para / powietrze ? Z nagrzewnicy w środku auta leci znów zimne powietrze.
Czy może to być wina tego że dolałem zwykłej wody zamiast płynu?
CO jeszcze i jak to sprawdzić ? Czy zlać to wsyztsko i zalać płynem w 100% i odpowietrzać jeszcze raz ? a Moze termostat sie nie otwiera a to powietrzxe /para to poprostu para wodna z zagotodwanej zwykłej wody ?
POMOCY
Mam jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku wymiany termostatu można wymienić sam wkład ? bo widziałem wahlery za 39 zł, natomiast cały termostat z obudową kosztuje ok 160 zł
PS. ile płynu wchodzi do ukladu chłodzenia w silniku 1.8; (318 '95) ? Chcę zlać ten dotychczasowy "syf" z wodą i zalać go na czysto czymś porządnym ...
Czy w przypadku zmiany pompy , można na allegro nową za 69 zł? Czy to nie za mało ? Bo widziałem takie oferty - rozrzut cenowy na allegro jest spory i czasem uzywki są droższe od nowych - czym sie sugerować szukając pompy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roman 316
Pisarz

Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:45, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
więc kolego jak opowietżasz to musisz odręcic korek wleu płynu a po chwili ten mału koreczek odpowietrznik para bendzie szła jak silnik bendzie ciepły a ana zimnym powietrze pczekaj aż bendzie leciała sama woda bez bombelków powietrza jak to juz zrobisz to sprawdz czy z nagrzewnicy idzie ciepłe powietrze jak tak to powinno byc dobrze .Płynu wchodzi chyba jakieś 5l tak mi sie wydaje ale wszystko ci nie zejdzie tylko z chłodnicy podmuchaj troche w weże i powinno zleciec albo mogą byc zaworki w bloku silnika
Co do termostatu to możesz kupic sam wkład ale ostrożnie go zakładaj
i co do odpowietrzania to dolewaj płyn aż do poziomu nie więcej bo go wyżuci a z ta pompa to nie jestem pewny ale wolał bym kupic droższą a lepszą .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artek535
Moderator

Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Plock/Ballykelly/NI Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:36, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Tu masz kopalnie wiedzy na temat jak pozadnie odpowietrzyc twoje BMW
http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-t1069.html?highlight=odpowietrzanie
Zrob to co tu jest napisane zanim zaczniesz wymieniac pompe czy termostat, pewnie ze lepiej miec plyn niz wode ale to ze dolales wody nie mialo wielkiego znaczenia w opisywanym problemie. Jak chcesz wiedziec to w bloku jest korek spustowy po prawej stronie pod kolektorami wydech. jakies 20cm od skrzyni biegow. Pozdro.
Aha i na przyszlosc lacz posty, tak jak to teraz za ciebie zrobilem ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pardon
Nowy

Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:07, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Udało sie wszystko rozwiązać !
Cały problem tkwił (jak sie teraz okazało drogą dedukcji) w ..... cieczy chłodzącej!
Poprostu chyba w nagrzewnicy była woda - i po właczeniu ogrzewania poszłą w obieg, albo poprzedni właściciel dolał wody do zbiornika wyrównawczego, albo handlarz i nie szło odpowietrzyć ukłądu bo woda w silniku zamieniała sie w pare - czyli gazowe bąble zapowietrzające. Tym samym nie grzało ogrzewanie , ciśnienie w ukłądzie rosło (twarde wężę) a samo auto przegrzewało się.
Dzisiaj spuścilem całe to ścierwo z układu (korkek z chłodnicy i z bloku), nalałem nowiutki płyn (weszła go idealnie nominalna ilość) oraz odpowietrzyłem układ zgodnie z instrukcją.
Teraz autko idealnie trzyma temperaturę na stałym poziome (popędziłem go w ramach testu), ogrzewanie kabiny działa idealnie a w zbiorniku chłodnicy nie dzieją się żadne nadciśnienia czy buchanie parą po odkręceniu korka wlewu (a tak działo sie wcześniej) Nie chcę zapeszać ale mam nadzieje że juz fura jest naprawiona. Wczoraj to normalnie cuda sie działy dziś jest wszystko normalnie jak powinno być ... I hope so
Tak więc jeśli ktoś będzie mieć podobne problemy to proszę wziaść pod uwagę również i opcję jak w moim przypadku.
Pozdrawiam.
Cieszę się, że sytuacja opanowana. Temat zamykam.Admin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|