Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[e39] odkręcenie wahacza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podol
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:38, 14 Sty 2011    Temat postu: [e39] odkręcenie wahacza

Witam,
chciałbym się dowiedzieć jaki jest potrzebny klucz na sworzeń wahacza nr 18 na rysunku, żeby odkręcić nakrętkę na sworzniu trzeba skontrować sam sworzeń, z tego co zmierzyłem wychodzi jakieś 9,5mm, próbowałem klucz 9mm, 10mm, próbowałem też calowe 3/8 i 7/16 i żadne nie pasuje. Wiecie czym skontrować sworzeń, żeby się nie obracał razem z nakrętką?



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez podol dnia Pią 11:40, 14 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GuLuN
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:20, 14 Sty 2011    Temat postu:

Sworznie mają często w środku wpust na klucz imbusowy lub kwadratową końcówkę na klucz a klucz 9 najlepiej oczkowy 12 kątny spróbuj nabić na nakrętkę miałem kilka takich przypadków z tymi dziwnymi śrubami i to najczęściej pomaga jeżeli nie to to kątówka i szlifujesz klucz płaski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podol
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:51, 14 Sty 2011    Temat postu:

No właśnie ten nie ma tego wpustu na imbusa, klucz 9 nie wchodzi, 10-tka 12-kątowa się obraca, popróbuję z 6-kątnymi bądź płaskimi kluczami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GuLuN
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:08, 14 Sty 2011    Temat postu:

Możesz też hardcora spróbować wbij coś między wahacz bo rozumiem że wymieniasz cały jak masz to widelec do sworzni wtedy będziesz miał naprężenie i się trochę zablokuje w gównianych sworzniach od opla zawsze działało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podol
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:15, 27 Sty 2011    Temat postu:

Sprawa wahacza zeszła na dalszy plan bo musiałem wymienić pompę paliwa. Dziś się zabrałem za niego ponownie i poszło, zakupiłem klucz oczkowy 21, taki prosty a nie wygięty i do tego porządną nasadkę 10, trochę siłowania i puściło , tak więc wahacz wymieniony. Pozostały dwa pytania, czy jechać teraz na kanał i dokręcać wszystkie śruby jak samochód stoi na kołach? I czy jechać na zrobienie geometrii, dodam że wymieniałem oprócz wahacza, jeszcze łącznik wahacza prawy tył i łącznik stabilizatora lewy przód. Mam jeszcze do wymiany jedną tuleję pływającą i zastanawiam się czy po tym nie zrobić geometrii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GuLuN
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:41, 27 Sty 2011    Temat postu:

Ja dociągam śruby po jakimś czasie na twoim miejscu zrobił bym to po wymianie tej pływającej, co do geometrii to zawsze są jakieś korekty bo każdy mechanior robi po swojemu.
Jeżeli dawno nie byłeś to możesz sprawdzić bo szkoda opon.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podol
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:15, 29 Sty 2011    Temat postu:

GuLuN napisał:
Jeżeli dawno nie byłeś to możesz sprawdzić bo szkoda opon.
Dzięki, to podczas wymiany tej tulei poproszę o podociąganie tych śrub, a geometrię zrobię bo opony letnie mam po jednym sezonie a zimowe latają pierwszy sezon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin