|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz206
Nowy
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:04, 12 Mar 2010 Temat postu: [E46] Wymiana czujnika ABS |
|
|
Witam!
W zimowych warunkach często mam do czynienia z sytuacją (opisywaną z resztą często i gęsto na forach), że zapalają mi się lampki ABS i ASC wraz z choinką hamulca ręcznego.
Dzieje się to najczęściej wtedy kiedy na drogach zalega błoto pośniegowe i jest dość mokro z tego powodu, natomiast podczas jazdy na w miarę suchej nawierzchni kontrolki gasną.
Sytuacja jest o tyle irytująca, że kontroli zaświecają się wtedy kiedy warunki są złe, a co za tym idzie nie działa wówczas ABS oraz ASC, a najczęściej wtedy się najbardziej przydają
Zastanawiam się zatem, czy nie wymienić po prostu czujnika ABS w moim samochodzie, z tym, że słyszałem, że najlepiej gdyby był to czujnik oryginalny.
Nowy oryginał kosztuje w granicach 400 zł, tak więc trochę sporo, a z tego co usłyszałem w serwisie po wymianie czujnika może się okazać, że nie tylko on odpowiada za taką sytuację, stąd zacząłem rozglądać się za jakimś używanym oryginalnym czujnikiem.
I tutaj mam do Was, znawców tematu kilka pytań, a mianowicie, czy warto się decydować na używany oryginał, tzn. czy gra jest warta świeczki?
Oraz chciałem zapytać czy wymiana samego czujnika to duży problem i bardzo skomplikowany, aby zrobić to samemu? (Jeśli nie jest to skomplikowane to prosiłbym w miarę możliwości o jakąś instrukcję krok po kroku jak tego dokonać )
Jak zawsze z góry wielkie dzięki!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazikm3
Redaktor naczelny
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnoślaskie/UK Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:17, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
jak ci się zapalą kontrolki postaraj się podpiąć pod kompa będziesz wiedział na 100%
wymiana niby nie jest skomplikowana o ile uda ci się bezproblemowo odkręcić czujnik
miałem to kilka razy zimą jak jeździłem po głębszym śniegu jak mi się zapaliło gasiłem silnik odpalałem i się nie paliły
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazikm3 dnia Pią 11:21, 12 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz206
Nowy
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:50, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Podpinałem się już pod komputer, wyszło, że bardzo dużo błędów zgłasza czujnik ABS prawy przedni, więc wiem, że musiałbym konkretnie ten wymienić.
Z tym, że przy okazji powiedziano mi w serwisie, że można z tym żyć i że często spotykali się z takim przypadkiem i na razie nie zalecaliby wymiany, a wymienić mógłbym czujnik wówczas, kiedy zaczęłoby się to nasilać i byłoby uciążliwe.
No i muszę przyznać, że zaczyna mi to coraz bardziej przeszkadzać, z tego względu, że głównie dzieje się to wtedy, kiedy ABS i ASC by się najbardziej przydał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ttomek
Moderator
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wa-wa okolice Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:28, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
kolego nic się nie stresuj jeszcze.
w takich przypadkach jak to opisałeś mogą być dwa powody:
1. błędne działanie czujnika ale
2. wytłumaczę na przykładnie:
napisałeś, że pojawia sie to na błocie pośniegowym. Błąd taki moze powstac kiedy jest duża rożnica w prędkości obracania się kół przednich i tylnych. czyli jak np jedziesz na hamownie i przymocują ci samochód do rolek to przednie koła stoja w miejscu a tylne siękrcą - efekt - zapalaenie sie tych właśnie kontrolek
przykład inny: kiedyś założyłem na przód 15 zimówki na wysokim profilu a na tył letnie 15 o bardzo niskim proffilu (w celach wiadomywhc;) ) spowodowało to, że pojazd nie chciał przekroczyć 40 kmh i zapalał wszystkie kontrolki - wywalało ASC i ABS.
przykład 3- jak palisz gume i stoisz w miejscu na heblu - tył kręci i to szybko, przód stoi w miejscu - efekt - zapalenie tych kontrolek.
a napisałęś, że właśnie na śliskim tak się robi.
rozblokowanie błędu - przejechać z 300 metrów, zgaśić i odpalić - i będzie ok.
Reasumując:
jak zapalają ci sie te kontrolki podczas szaleństw - może tak być.
jeśłi natomiast przy normalnej delikatnej jeździe - problem 1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz206
Nowy
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:32, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety zapalają się przy normalnej i delikatnej jeździe
Co więcej, może być taka sytuacja, że np. dnia poprzedniego były dobre warunki, było sucho i się nie paliły, przez noc spadł śnieg i rano uruchamiając auto, nawet nie ruszając jeszcze z miejsca, palą się kontrolki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazikm3
Redaktor naczelny
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnoślaskie/UK Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:44, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ttomek napisał: | kolego nic się nie stresuj jeszcze.
w takich przypadkach jak to opisałeś mogą być dwa powody:
1. błędne działanie czujnika ale
2. wytłumaczę na przykładnie:
napisałeś, że pojawia sie to na błocie pośniegowym. Błąd taki moze powstac kiedy jest duża rożnica w prędkości obracania się kół przednich i tylnych. czyli jak np jedziesz na hamownie i przymocują ci samochód do rolek to przednie koła stoja w miejscu a tylne siękrcą - efekt - zapalaenie sie tych właśnie kontrolek
przykład inny: kiedyś założyłem na przód 15 zimówki na wysokim profilu a na tył letnie 15 o bardzo niskim proffilu (w celach wiadomywhc;) ) spowodowało to, że pojazd nie chciał przekroczyć 40 kmh i zapalał wszystkie kontrolki - wywalało ASC i ABS.
przykład 3- jak palisz gume i stoisz w miejscu na heblu - tył kręci i to szybko, przód stoi w miejscu - efekt - zapalenie tych kontrolek.
a napisałęś, że właśnie na śliskim tak się robi.
rozblokowanie błędu - przejechać z 300 metrów, zgaśić i odpalić - i będzie ok.
Reasumując:
jak zapalają ci sie te kontrolki podczas szaleństw - może tak być.
jeśłi natomiast przy normalnej delikatnej jeździe - problem 1. |
czyli wyjasniłeś co mi sie przytrafiało jak wjeżdżałem (wtaczałem) się bokiem pod górę zimą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|