|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzywa
Nowy
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:30, 21 Kwi 2010 Temat postu: Kłopot z E36 |
|
|
Witam wszystkich przeglądających to forum.
Posiadam BMW E36 318(113KM) silnik M40.z 1991roku. Pokrótce opisze co jej jest;odpala pięknie na wolnych obrotach pracuje bardzo dobrze można powiedzieć że do 3500 tyś.obr/min,a potem zaczynają się schody dochodzą do 5500tyś.obr/min, i to jest max.jej morzliowości więcej już nie złapie obrotów.
Jak mam wciśnięty gaz do końca do 3500 ładnie tak jak już pisałem potem zaczyna szarpać dławić się i dojdzie do 5000,5500 przy dalej wciśniętym gazie obroty spadają do 3800 i wędrują do 5500 i znów spadają do 3800 i potem znów wchodzą do 5500,jeśli trzymam na maxa gaz to obroty oscylują cały czas w tych wartościach które podałem.Acha i te dławienie nie jest moim zdaniem spowodowane że odcina paliwo przy tych 5500 tyś., tylko że ma za dużo paliwa i nie może go prze palić gdyż śmierdzi paliwem i puszczeniu gazu przez jakieś 3-4 sekundy nierówno chodzi i potem się wszystko stabilizuje. Była sprawdzana na kompie i wyszły jej 4 błędy ;coś z sondą lambda, czujnika położenia wału, i coś z filtrem z aktywnym węglem czy coś takiego, i ostatni że coś się dzieje na pierwszym cylindrze.
Czujnik położenia wału , przepływomierz, główny komp, były wkładane od innej beemki i poprawy żadnej cały czas to samo.
Kupiłem ją jako uszkodzoną brakowało jej pompki paliwa bo że niby była padnięta.
I jest jeszcze jedna rzecz po wlaniu paliwa do zbiornika po odpaleniu paliwo które wraca nadmiarem z wtrysku do drugiej komory zbiornika i stamtąd nie wróci do tej połowy gdzie jest pompka ,i jak będzie chodzić dłużej to wypali sobie z tej jednej połówki i zgaśnie, a w tej drugiej będzie jeszcze paliwo.
Nie wiem o co chodzi?
Myślę że nie zanudziłem was tym długim opisem.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marchles
Redaktor naczelny
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:40, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
przerabiałem kiedyś m40 z podobnym problemem, i usterka brzmi : pompka paliwowa , nie wiem czy w Twojej może być to samo ale podmień pompkę .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_e30
Pisarz sztabowy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BeDeGie Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:56, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
marchles napisał: | przerabiałem kiedyś m40 z podobnym problemem, i usterka brzmi : pompka paliwowa , nie wiem czy w Twojej może być to samo ale podmień pompkę . |
dokładnie tak jak piszesz... ostatnio to przerabiałem z kumplem... jest kilka rodzajów pompki paliwa. Do samego 1.8 M40 ze 5 rodzajów... a różnią się począwszy od ciśnienia które wytwarzają poprzez stelaż
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
E30 owner
Pisarz sztabowy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie/Ontario Płeć:
|
Wysłany: Czw 1:50, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Siema chłopaki. Niestety mam ostatnio ten sam problem co kolega grzywa. Kręci mi tylko tylko do 5600 -5700 tak na oko. Kiedys kręcił do około 6300 a teras cos takiego. Moc rozwija płynnie tylko, że odcina za wczesnie. Byłem niedawno na przeglądzie robił mi test analizatorem spalin i wszylo wszystko w normie (bez katalizatora) wiec podejrzewam, że spalanie przebiega prawidłowo i nie w tym wina. Wymieniłem też cewka zaponową ale problem pozostał. Na kompie nie byłem, wiec nie wiem czy sa jakies błędy. Myslałem jeszcze nad sonda lambda i przepływką. Jeśli faktycznie to pompa paliwa no to szykuje sie kolejny niepalowany wydatek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzywa
Nowy
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:14, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
Dziś jeszcze przełożyłem cewkę zapłonową i różnicy nie ma żadnej.To mówicie że to wina pompki, jeśli jest tyle rodzai tych pompek to jaka powinna być do M40 B18.jest jakieś oznaczenie na niej.
Mam jeszcze jedno pytanie czy można w jakiś sposób sprawdzić przekaźniki które by mogły odpowiadać za daną usterkę i gdzie one są umiejscowione(wiem że kilka jest po prawej stronie pod szybą łącznie z bezpiecznikami)czy są jeszcze gdziekolwiek indziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_e30
Pisarz sztabowy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BeDeGie Płeć:
|
Wysłany: Pią 1:56, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
najlepiej wymontuj i weź na wzór starą pompkę...
owner sprawdź zegary bo może są uszkodzone... nie wiem co jest z nimi ale mi po zimie też pokazywał 5700 max. Podjechałem do gościa który siedzi w e30 i pokazał mi takie coś: Pojechaliśmy na trase dwoma e30 1.6 M40 zrównaliśmy się i u jego kolegi prędkościomierz pokazywał 70km/h a u mnie 60km/h mimo to że biegi mieliśmy tak samo, i jechaliśmy łep w łep... Po wymianie zegarów odcinka przy 6400 a po zrównaniu się prędkość wskazuje taką samą Może to i śmieszne ale prawdziwe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
E30 owner
Pisarz sztabowy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie/Ontario Płeć:
|
Wysłany: Pią 2:02, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | To mówicie że to wina pompki, jeśli jest tyle rodzai tych pompek to jaka powinna być do M40 B18.jest jakieś oznaczenie na niej. |
Z tego co pisza na realoem, to masz pompke VDO => [link widoczny dla zalogowanych]
Cena też jest fajna, ale za cały komplet. Na pewno da sie kupic samą pompke, musisz tylko popytać w sklepie, ewentualnie moge ci dać namiar na jednego sprzedawce z Allegro, który sprzedaja części z dużym rabatem. Sprawdzony koleś, prowadzi własny sklep, zna sie na swojej robocie, zaopatrza mnie tez w oryginalne części BMW. Kupuje u niego już 2 lata i zawsze było wszystko ok.
Dobre pompy paliwowe podaja paliwo pod odpowiednim ciśnieniem (3,5 bar w twoim przypadku). Ale niestety taka pompa musi kosztować. Nie daj sie nabrać na tanie podróby takiej jak to => [link widoczny dla zalogowanych]
Wystarczy poczytać komentarze. Nikt ci nie sprzeda pompy paliwowej co wytwarza 3,5 bara za 130 zł albo mniej....
Cytat: | owner sprawdź zegary bo może są uszkodzone... nie wiem co jest z nimi ale mi po zimie też pokazywał 5700 max. Podjechałem do gościa który siedzi w e30 i pokazał mi takie coś: Pojechaliśmy na trase dwoma e30 1.6 M40 zrównaliśmy się i u jego kolegi prędkościomierz pokazywał 70km/h a u mnie 60km/h mimo to że biegi mieliśmy tak samo, i jechaliśmy łep w łep... Po wymianie zegarów odcinka przy 6400 a po zrównaniu się prędkość wskazuje taką samą Może to i śmieszne ale prawdziwe |
No to mnie Bartek teraz zaskoczyłeś
Prędzej bym sie spodziewał ataku Chińczyków na Polske, niż tego, że liczniki w mojej E30 szwankują...
W sumie to możesz miec racje, bo na nawigacji zawsze pokazuje mi prędkość niższą o 7 km/h niż na liczniku. No nic, pozostaje mi tylko to sprawdzic.
Szkoda tylko, że trzeba liczniki wymieniać, utraci sie oryginalny przebieg... A może da sie te stare naprawic?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez E30 owner dnia Pią 2:18, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Pisarz sztabowy
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 21:26, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Każdy licznik w aucie na kołach w rozmiarze zalecanym przez producenta będzie zawyżał o kilka procent, tak dla bezpieczeństwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
E30 owner
Pisarz sztabowy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie/Ontario Płeć:
|
Wysłany: Sob 2:16, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, to prawda tylko, że u nas dochodzą jeszcze nieprawidłowe wskazania na obrotomierzu, a on juz działa niezaleznie od prędkosciomierza czyli defakto coś szwankuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzywa
Nowy
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:30, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
mam jeszcze jedno pytanie czy wałek rozrządu różni się jakoś zamocowaniem czy czymkolwiek, 1.8 M 40 od 1.8 M43.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|