Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kupno BMW 530

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quiper
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:46, 30 Lis 2011    Temat postu: Kupno BMW 530

Witam. Przymierzam sie do kupna BMW 530d. Ale chcialbym kupić wersje ta już po liftingu 2001 r. z silnikiem common rail. Chce się poradzić na co najlepiej zwrócić uwage przy kupnie takiego samochodu ponieważ BMW jeszcze nie miałem a jak jezdziłem Bemką kolegi to po prostu zakochałem sie w tym samochodzie. Poradzi mi ktoś?

Z góry dzięki i pozdrawiam. Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertb74
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:18, 30 Lis 2011    Temat postu:

Quiper owszem to bazowy silnik diesla w bmw do dzisiaj,zmienia się tylko osprzęt,wszedł do produkcji bodaj w 99 r i przez chyba 3 lub 4 lata był najlepszym silnikiem w klasie,ale nie jest pozbawiony wad,jego bolączką są zużywające się klapy regulujące długość kolektora ssącego,potrafią się urwać i wessane zostają do silnika,poza tym średnio po przebiegu 200 tys zużyte jest sprzęgło dwumasowe oraz koło zamachowe turbosprężarki.Spalanie natomiast to średnio 9l ON,owszem da się taniej ale z bardzo lekką nogą i są to wartości podawane przez komputer także rzeczywistą należy trochę dodać,osobiście poleciłbym Ci 523i lub 525i,koszty paliwa wnet te same 10.5/BP osiągi prawie identyczne(różne zródła różnie podają) a kultura pracy moim zdaniem przemawia na benzynkę,silnik bezawaryjny,podatny tylko na przegrzanie ale to już wina nie konstrukcji a użytkownika.Wszystkie informacje tu zawarte ściągnąłem z forów,miesięcznika BMW Trends,oraz z moich doświadczeń,pomykam e-39 523i z 1998 r,to auto to kompromis między osiągami i spalaniem,bezawaryjność i komfort gratis,pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quiper
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:33, 30 Lis 2011    Temat postu:

No właśnie zależy mi na dieselu, ale skoro są tak awaryjne to zastanowie się mocno nad tym. Ale może jeszcze zanim zmienie zdanie to może jeszcze wypowiedział sie ktoś kto ma tą 5-tkę z takim silnkiem i jak to hula.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmwe34
Administrator
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 18:12, 30 Lis 2011    Temat postu:

Myślę, że nie musisz się bać tego silnika. Każdy ma wady i zalety, mniejsze lub większe. Jeżeli trafisz na auto od użytkownika, który o nie dbał, użytkował i serwisował prawidłowo to myślę, że będziesz zadowolony. Grunt to sprawdzić auto przed zakupem, a nie po. Najlepiej znaleźć jakiś warsztat, który może podłączyć kompa i sprawdzić auto także od spodu. W autoryzowanym serwisie może to być wysoki koszt (400 - 600 zł), ale jak znajdziesz dobry warsztat to za sprawdzenie wezmą ok 200zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quiper
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:17, 30 Lis 2011    Temat postu:

A na co patrzeć pod maską jeśli sam będe go sprawdzał? Jeśli sam zobatrze że coś jest nie tak to wiadomo że nie będe go ciągnął go do warsztatu bo to bez sensu. Strace tylko swój czas i pieniądze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertb74
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:18, 30 Lis 2011    Temat postu:

jak wspomniał kolega bmwe34 nie bój się tego motoru,jak wspomniałem jest to "topowy bazowy" silnik bmw diesla,jeżeli nie miałeś do czynienia z bmw,tym bardziej z dieslem lepiej udaj się na oględziny z kimś kto ma o tym pojęcie,bmw słynie ze swej nieprzeciętnej mocy a w szczególności z prowadzenia,dlatego poszczególne egzemplarze mogą być wyeksploatowane, kierowcy od beemek wymagają więcej niż od innych marek dlatego je intensywniej "używają",moje pierwsze BMW to 1.6 e36 102 KM rocznik 1991,taką mocą dysponowali konkurenci dopiero po kilku latach.....oczywiście prowadzenie do dziś pozostaje w "szponach" BMW,to jest coś czego do tej pory nie udało się innym(nie mówię tu o autach typowo sportowych,ale tu brak komfortu)także wniosek tylko jeden...BMW

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmwe34
Administrator
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 21:59, 30 Lis 2011    Temat postu:

Patrząc pod maskę powinieneś zobaczyć ład i porządek.
Jak np. na tym zdjęciu


Jeżeli silnik będzie przesadnie czysty można podejrzewać, że właściciel chce coś ukryć - np. jakiś wyciek oleju.

Silnik nie powinien wydawać dziwnych stuków, puków jak np. na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=kh8RXmgZIXk[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quiper
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:22, 01 Gru 2011    Temat postu:

Czyli ogólnie rzecz biorąc jeżeli silnik nie będzie zażygany olejem lub nie będzie podejrzanie lśnił i tylko sobie pomrukiwał bez żadnych szmerów i stuków to będzie godny uwagi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmwe34
Administrator
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 7:29, 01 Gru 2011    Temat postu:

Jeszcze zapomniałem dodać żeby równo chodził na wolnych obrotach. Jeżeli taki znajdziesz wtedy polecam wizytę w warsztacie, aby zajrzeli go lepiej. Będziesz wtedy miał spokojne sumienie i będziesz wiedział na czym stoisz. Lepiej przed kupnem wydać 200-300zł niż po kupnie 2000zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quiper
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:56, 01 Gru 2011    Temat postu:

Ok. Wielkie dzięki za porady, napewno skorzystam Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin