|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ecru
Nowy
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:00, 29 Cze 2009 Temat postu: M20B25 problem ze smarowaniem klawiatury |
|
|
Witam,
Jestem nowy na forum i chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.
Przejdę od razu do sedna.
Od długiego już czasu mam problem z klepiącymi dźwigienkami zaworowymi. Mimo ustawiania luzów zaworowych nawet nieco ciaśniej, stukanie nie mija.
Chcąc dokładnie odsłuchać, która to dźwigienka może tak hałasować zdjąłem dekiel klawiatury i zapaliłem silnik.
Zauważyłem, że z rurki, która jest odpowiedzialna za smarowanie krzywek wałka nie leci olej. Zdjąłem rurkę, przedmuchałem ( była drożna ), problem jednak nie zniknął.
Rurka jest wkręcana w otwory w korpusie nad łożyskami wałka rozrządu.
Po zapaleniu silnika ze zdjętą rurką z tych otworów nawet trochę nie sączył się olej.
Co to może być? Całość klawiatury jest ładnie smarowana, łożyska wałka też, co może być problemem?
Czy na wolnych obrotach powinien tam lecieć olej czy dopiero przy sporo wyższych obrotach się tam pojawia?
Pompa oleju nowa i mocniejsza, bo do silnika zostało dołożone turbo.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Toudi
Nowy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nasielsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:02, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli olej nie leci z magistrali, a po jej zdjęciu też nie wydostaje się z otworów, to prawdopodobnie uszkodzone/wytarte są panewki na wałku i ciśnienie oleju jest zbyt niskie aby olej mógł swobodnie wypływać.
Odkręć wałek i obejrzyj panewki.
Pojeździsz bez smarowania i szlak trafi wałek.
Jak będziesz montował magistralę to zwróć uwagę że ta rurka nie ma symetrycznie nawierconych dysz natryskowych.
Podczas montażu należny zwrócić uwagę aby olej tryskał dokładnie pomiędzy krzywkę od ssącego i wydechowego zaworu na każdym cylindrze.
Magistralę można montować na dwa sposoby (obrót o 180 stopni) ale tylko w jednym położeniu otwory wypadają symetrycznie nad krzywkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|