Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M20B25 problem ze smarowaniem klawiatury

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ecru
Nowy
Nowy



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:00, 29 Cze 2009    Temat postu: M20B25 problem ze smarowaniem klawiatury

Witam,
Jestem nowy na forum i chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

Przejdę od razu do sedna.
Od długiego już czasu mam problem z klepiącymi dźwigienkami zaworowymi. Mimo ustawiania luzów zaworowych nawet nieco ciaśniej, stukanie nie mija.
Chcąc dokładnie odsłuchać, która to dźwigienka może tak hałasować zdjąłem dekiel klawiatury i zapaliłem silnik.

Zauważyłem, że z rurki, która jest odpowiedzialna za smarowanie krzywek wałka nie leci olej. Zdjąłem rurkę, przedmuchałem ( była drożna ), problem jednak nie zniknął.

Rurka jest wkręcana w otwory w korpusie nad łożyskami wałka rozrządu.
Po zapaleniu silnika ze zdjętą rurką z tych otworów nawet trochę nie sączył się olej.
Co to może być? Całość klawiatury jest ładnie smarowana, łożyska wałka też, co może być problemem?
Czy na wolnych obrotach powinien tam lecieć olej czy dopiero przy sporo wyższych obrotach się tam pojawia?

Pompa oleju nowa i mocniejsza, bo do silnika zostało dołożone turbo.

Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Toudi
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:02, 10 Lip 2009    Temat postu:

Jeżeli olej nie leci z magistrali, a po jej zdjęciu też nie wydostaje się z otworów, to prawdopodobnie uszkodzone/wytarte są panewki na wałku i ciśnienie oleju jest zbyt niskie aby olej mógł swobodnie wypływać.
Odkręć wałek i obejrzyj panewki.
Pojeździsz bez smarowania i szlak trafi wałek.

Jak będziesz montował magistralę to zwróć uwagę że ta rurka nie ma symetrycznie nawierconych dysz natryskowych.
Podczas montażu należny zwrócić uwagę aby olej tryskał dokładnie pomiędzy krzywkę od ssącego i wydechowego zaworu na każdym cylindrze.
Magistralę można montować na dwa sposoby (obrót o 180 stopni) ale tylko w jednym położeniu otwory wypadają symetrycznie nad krzywkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin