Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O co chodzi z tym przełożeniem mostu ?!?!?!?!?!?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
georgu
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:57, 01 Sie 2007    Temat postu: O co chodzi z tym przełożeniem mostu ?!?!?!?!?!?

Witam
Proszę znawców o dokładne wytłumaczenie mi (i innym zainteresowanym) tematu dotyczącego przełożenia mostu ?!?!? Otóż chcę kupić most z "maksymalną" szperą i teraz to zgupiałem !!!! Mam E34 3,5 i w katalogu RealOEM wyczytałem że seryjnie zamontowany jest u mnie most o przełożeniu 3,64 i (najprawdopodobniej) ze szperą 25% ?!?!? Myślałem o moście od M5 E34 ale okazało się że ten ma przełożenie 3,91 a w dodatku w RealOEM nic nie piszę na temat szpery w tym moscie (w opisie mojego mostu napisane jest o 25% blokadzie) ?!?!?!? Patrzyłem z ciekawości na inne modele i okazuje się że rodzajów przełożeń jest wiele ..... Koleś w 525 E34 ma np. 3,73 .... a jako ciekawostkę podam że M5 w E39 ma przełożenie 3,15 ?!?!?!? O co tu chodzi ??? Co oznacza l=43:11=3,91 ( [link widoczny dla zalogowanych] ) ???? Na co przełożenie mostu ma największy wpływ ?!?!?!? Jaka największa może być wartość blokady w procentach (pomijając te zespawane) ?!?!? Czy litera "S" przed wartością przełożenia faktycznie oznacza most ze szperą ?!?!?!??! Jeśli tak to czy można w jakiś sposób odczytać jej procentową wartość ?!?!??!? Jak można "organoleptycznie" sprawdzić czy wogóle most wyposażony jest w szperę czy też nie ?!?!?!? Jak sprawdzić jakość tej szpery ?!?!?!?
Wykorzystując opcję szukaj nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na te pytania a ponieważ temat jest na czasie (DRIFTING Mruga ) więc oto pole do popisu dla znawców !!!!!!!!! Nie oszczędzajcie się i wyjaśniajcie wszystko po kolei a myślę że wiele osób będzie Wam za to wdzięcznych !!!!!!!
Ja z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Santino
Moderator
Moderator



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Klawiatury

PostWysłany: Śro 14:31, 01 Sie 2007    Temat postu:

Witam
A wiec tak w wszystkich M-kach sa seryjnie montowane szpery 25% i tylko takie (w niektorych modelach tez sa seryjnie tylko ze szpera np 635CSI). w twoim aucie szpera moze byc ale nie musi to zalezy jak sobie pierwszy wlasciciel zarzyczyl przy kupnie auta. Przełożeń mostow jest tak duzo jak wersji silnikowych. i ma ona najwiekszy wplyw na osiagany V-max, przyspieszenie, i predkosci osiagane na poszczegolnych biegach. Wartosc przelozenia nalezy czytac nastepujaco Most zwalnia obroty walu napedowego zeby przeniesc je na kola. jesli masz most z przelozeniem 3.64 to znaczy ze na jeden obrot kol przypada 3.64 obrotu walu napedowego im mniejsze przelozenie tym auto bedzie mialo wiekszego maxa ale bedzie minimalnie gorzej przyspieszac dlatego tez mocne auta maja niskie przelozenia bo dadza rade uciagnac. Co do metody organoleptycznej wkleje ci linka..

http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/szperado-e36-t412.html?highlight=szpera

A litera "S" na tabliczce oznacza szpere
Mam nadzieje ze wyjasnilem twoje watpliwosci jak cos to pytaj.. Blue_Light_Colorz_PDT_15
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
georgu
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:15, 01 Sie 2007    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedź Mruga Znaczy to że jak znajdę na swoim moście tabliczkę z oznaczeniem S3,64 to mam (teoretycznie) szperę 25% ..... i jeśli wymienię ten most na taki z M5 E34 (przełożenie 3,91) to w temacie szpery nic się nie zmieni natomiast będę miał lepsze przyspieszenie ale mniejszą prędkość maksymalną i to na każdym biegu !!!!!?!?! Chyba dobrze to zrozumiałem ???
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Santino
Moderator
Moderator



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Klawiatury

PostWysłany: Śro 17:45, 01 Sie 2007    Temat postu:

Dokadnie tak tylko przelozenie wieksze o np 0.30 czyli takie miedzy twoim mostem a tym z M5 nie bedzie duzo odczuwalne jak bys zmienil most o roznicy np 0.7 i wiecej to mogl bys sie zdziwic. a co do szpery to musisz pamietac nawet jesli ja masz to nie znaczy ze musi dzialac bo z tego co slyszalem to zdarzaja sie przypadki zniszczonych blokad i wtedy taki most zachowuje sie jak normalny. a wydaje mi sie ze ten most od M5 ma wieksze przelozenie z racji wiekszych maxymalnych obrotow silnika. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
georgu
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:48, 02 Sie 2007    Temat postu:

Jeszcze raz dzięki Mruga Co do szpery w moim moście to sprawdzę to organoleptycznie już niedługo na kanale i wtedy dam znać Mruga A jeśli chodzi o przełożenie w M5 to napewno ma większe obroty silnika ale i zdaje się skrzynia w M5 jest 6-cio biegowa ?!?!?!
Pozdrawiam
PS .... a jakby się okazało że moja szpera się już nie nadaje to gdzie coś takiego mogę naprawić ???? Może ktoś coś wie !?!?!?! Oczywiście pytam o profesjonalną pomoc w tej sprawie !!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
georgu
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:49, 02 Sie 2007    Temat postu:

Więc jest tak .... dziś na kanale sprawdzałem (i tu po raz kolejny użyję lapidarnego wyrażenia Mruga ) organoleptycznie jak to u mnie jest z tą szperą !!! Za cholerę nie mogłem znaleźć tej blaszki na której wybite jest przełożenie i ewentualnie ta magiczna literka "S" ..... ale jak podniosłem auto tak aby oba koła były w górze to kręcąc jednym drugie samo obracało się w tę samą stronę (a nie w przeciwną jak w normalnym mechanizmie różnicowym) .... a jak koleś zatrzymał na siłę jedno z kół to tym drugim nie mogłem obrócić !!!! WesolyWesolyWesolyWesolyWesoly Czyli wszystkie znaki na niebie wskazują że ... MAM SZPERĘ !!!!?!?!?!?!?!? WesolyWesolyWesolyWesolyWesolyWesolyWesolyWesolyWesoly .... Mimo to chciałbym zobaczyć tę blaszkę z wartością przełożenia na moim moście .... tak dokładnie to gdzie ona powinna być ??????? .....
A druga sprawa .... myślicie że na początki z DRIFTEM taki most z fabryczną szperą wystarczy !?!?!?!?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ksynio
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warm-maz

PostWysłany: Czw 16:52, 02 Sie 2007    Temat postu:

chcesz driftować?? zaspawaj most tylko 100% szpera !! Blue_Light_Colorz_PDT_07 Polody w swoim escorcie mial tzw elektro-szpere Blue_Light_Colorz_PDT_06 Blue_Light_Colorz_PDT_06 100%

a jaki ty masz piecyk tam??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Santino
Moderator
Moderator



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Klawiatury

PostWysłany: Czw 18:43, 02 Sie 2007    Temat postu:

blaszka powinna bys przykrecona razem z sroba mocujaca dekiel do reszty mostu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAXX
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:21, 02 Sie 2007    Temat postu:

Na tylnej obudowie lekko w lewo i w górę od śrub do sprawdzania poziomu oleju. Będzie mały kawałeczek blaszki jakieś 1.5cm wys i ze 3cm długości przykręcony na śrubce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
georgu
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:40, 03 Sie 2007    Temat postu:

Ksynio napisał:
chcesz driftować?? zaspawaj most tylko 100% szpera !! Blue_Light_Colorz_PDT_07 Polody w swoim escorcie mial tzw elektro-szpere Blue_Light_Colorz_PDT_06 Blue_Light_Colorz_PDT_06 100%

a jaki ty masz piecyk tam??


Most zaspawam jak kupię drugie auto do wożenia rodziny (poszukuję dobrej E39 4,4 Touring 1999 ???) Narazie to zaczynam przygodę z tym fascynującym sportem a że mam tylko tą jedną tylnonapędówkę Smutny dlatego nie mogę zaspawać mostu bo musi jeszcze trochę pojeździć na co dzień Mruga ... Jeśli chodzi o piecyk (rozumiem że mowa tu o silniku) to ponoć jak piszą znawcy tematu mam minimum które pozwoli mi na prawdziwą jazdę bokiem ...czyli 3,5 211 KM (kiedyśMruga)

MAXX i Santino .... dzięki za info na temat umieszczenia "blaszki" .... napewno będę szukał

Pozdrawiam Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin