|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
georgu
Początkujący pisarz
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:57, 01 Sie 2007 Temat postu: O co chodzi z tym przełożeniem mostu ?!?!?!?!?!? |
|
|
Witam
Proszę znawców o dokładne wytłumaczenie mi (i innym zainteresowanym) tematu dotyczącego przełożenia mostu ?!?!? Otóż chcę kupić most z "maksymalną" szperą i teraz to zgupiałem !!!! Mam E34 3,5 i w katalogu RealOEM wyczytałem że seryjnie zamontowany jest u mnie most o przełożeniu 3,64 i (najprawdopodobniej) ze szperą 25% ?!?!? Myślałem o moście od M5 E34 ale okazało się że ten ma przełożenie 3,91 a w dodatku w RealOEM nic nie piszę na temat szpery w tym moscie (w opisie mojego mostu napisane jest o 25% blokadzie) ?!?!?!? Patrzyłem z ciekawości na inne modele i okazuje się że rodzajów przełożeń jest wiele ..... Koleś w 525 E34 ma np. 3,73 .... a jako ciekawostkę podam że M5 w E39 ma przełożenie 3,15 ?!?!?!? O co tu chodzi ??? Co oznacza l=43:11=3,91 ( [link widoczny dla zalogowanych] ) ???? Na co przełożenie mostu ma największy wpływ ?!?!?!? Jaka największa może być wartość blokady w procentach (pomijając te zespawane) ?!?!? Czy litera "S" przed wartością przełożenia faktycznie oznacza most ze szperą ?!?!?!??! Jeśli tak to czy można w jakiś sposób odczytać jej procentową wartość ?!?!??!? Jak można "organoleptycznie" sprawdzić czy wogóle most wyposażony jest w szperę czy też nie ?!?!?!? Jak sprawdzić jakość tej szpery ?!?!?!?
Wykorzystując opcję szukaj nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na te pytania a ponieważ temat jest na czasie (DRIFTING ) więc oto pole do popisu dla znawców !!!!!!!!! Nie oszczędzajcie się i wyjaśniajcie wszystko po kolei a myślę że wiele osób będzie Wam za to wdzięcznych !!!!!!!
Ja z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Santino
Moderator
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z Klawiatury
|
Wysłany: Śro 14:31, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
A wiec tak w wszystkich M-kach sa seryjnie montowane szpery 25% i tylko takie (w niektorych modelach tez sa seryjnie tylko ze szpera np 635CSI). w twoim aucie szpera moze byc ale nie musi to zalezy jak sobie pierwszy wlasciciel zarzyczyl przy kupnie auta. Przełożeń mostow jest tak duzo jak wersji silnikowych. i ma ona najwiekszy wplyw na osiagany V-max, przyspieszenie, i predkosci osiagane na poszczegolnych biegach. Wartosc przelozenia nalezy czytac nastepujaco Most zwalnia obroty walu napedowego zeby przeniesc je na kola. jesli masz most z przelozeniem 3.64 to znaczy ze na jeden obrot kol przypada 3.64 obrotu walu napedowego im mniejsze przelozenie tym auto bedzie mialo wiekszego maxa ale bedzie minimalnie gorzej przyspieszac dlatego tez mocne auta maja niskie przelozenia bo dadza rade uciagnac. Co do metody organoleptycznej wkleje ci linka..
http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/szperado-e36-t412.html?highlight=szpera
A litera "S" na tabliczce oznacza szpere
Mam nadzieje ze wyjasnilem twoje watpliwosci jak cos to pytaj..
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
georgu
Początkujący pisarz
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:15, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź Znaczy to że jak znajdę na swoim moście tabliczkę z oznaczeniem S3,64 to mam (teoretycznie) szperę 25% ..... i jeśli wymienię ten most na taki z M5 E34 (przełożenie 3,91) to w temacie szpery nic się nie zmieni natomiast będę miał lepsze przyspieszenie ale mniejszą prędkość maksymalną i to na każdym biegu !!!!!?!?! Chyba dobrze to zrozumiałem ???
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Santino
Moderator
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z Klawiatury
|
Wysłany: Śro 17:45, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Dokadnie tak tylko przelozenie wieksze o np 0.30 czyli takie miedzy twoim mostem a tym z M5 nie bedzie duzo odczuwalne jak bys zmienil most o roznicy np 0.7 i wiecej to mogl bys sie zdziwic. a co do szpery to musisz pamietac nawet jesli ja masz to nie znaczy ze musi dzialac bo z tego co slyszalem to zdarzaja sie przypadki zniszczonych blokad i wtedy taki most zachowuje sie jak normalny. a wydaje mi sie ze ten most od M5 ma wieksze przelozenie z racji wiekszych maxymalnych obrotow silnika. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
georgu
Początkujący pisarz
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:48, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Jeszcze raz dzięki Co do szpery w moim moście to sprawdzę to organoleptycznie już niedługo na kanale i wtedy dam znać A jeśli chodzi o przełożenie w M5 to napewno ma większe obroty silnika ale i zdaje się skrzynia w M5 jest 6-cio biegowa ?!?!?!
Pozdrawiam
PS .... a jakby się okazało że moja szpera się już nie nadaje to gdzie coś takiego mogę naprawić ???? Może ktoś coś wie !?!?!?! Oczywiście pytam o profesjonalną pomoc w tej sprawie !!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
georgu
Początkujący pisarz
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:49, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Więc jest tak .... dziś na kanale sprawdzałem (i tu po raz kolejny użyję lapidarnego wyrażenia ) organoleptycznie jak to u mnie jest z tą szperą !!! Za cholerę nie mogłem znaleźć tej blaszki na której wybite jest przełożenie i ewentualnie ta magiczna literka "S" ..... ale jak podniosłem auto tak aby oba koła były w górze to kręcąc jednym drugie samo obracało się w tę samą stronę (a nie w przeciwną jak w normalnym mechanizmie różnicowym) .... a jak koleś zatrzymał na siłę jedno z kół to tym drugim nie mogłem obrócić !!!! Czyli wszystkie znaki na niebie wskazują że ... MAM SZPERĘ !!!!?!?!?!?!?!? .... Mimo to chciałbym zobaczyć tę blaszkę z wartością przełożenia na moim moście .... tak dokładnie to gdzie ona powinna być ??????? .....
A druga sprawa .... myślicie że na początki z DRIFTEM taki most z fabryczną szperą wystarczy !?!?!?!?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ksynio
Pisarz sztabowy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: Czw 16:52, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
chcesz driftować?? zaspawaj most tylko 100% szpera !! Polody w swoim escorcie mial tzw elektro-szpere 100%
a jaki ty masz piecyk tam??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Santino
Moderator
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z Klawiatury
|
Wysłany: Czw 18:43, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
blaszka powinna bys przykrecona razem z sroba mocujaca dekiel do reszty mostu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MAXX
Redaktor naczelny
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:21, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Na tylnej obudowie lekko w lewo i w górę od śrub do sprawdzania poziomu oleju. Będzie mały kawałeczek blaszki jakieś 1.5cm wys i ze 3cm długości przykręcony na śrubce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
georgu
Początkujący pisarz
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:40, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ksynio napisał: | chcesz driftować?? zaspawaj most tylko 100% szpera !! Polody w swoim escorcie mial tzw elektro-szpere 100%
a jaki ty masz piecyk tam?? |
Most zaspawam jak kupię drugie auto do wożenia rodziny (poszukuję dobrej E39 4,4 Touring 1999 ???) Narazie to zaczynam przygodę z tym fascynującym sportem a że mam tylko tą jedną tylnonapędówkę dlatego nie mogę zaspawać mostu bo musi jeszcze trochę pojeździć na co dzień ... Jeśli chodzi o piecyk (rozumiem że mowa tu o silniku) to ponoć jak piszą znawcy tematu mam minimum które pozwoli mi na prawdziwą jazdę bokiem ...czyli 3,5 211 KM (kiedyś)
MAXX i Santino .... dzięki za info na temat umieszczenia "blaszki" .... napewno będę szukał
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|