|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmwfan
Nowy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kuj-pom/Irlandia Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:48, 08 Lip 2009 Temat postu: Olej |
|
|
Witam,mam pytanie chce wymienic olej,uzywalem castrol magnatec 10w/40, teraz chcialbym wlac castrol edge 10w/60,co o tym myslicie.Mam bmw e-36 318i 95r, przebieg 110000 udokumentowany,pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ttomek
Moderator
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wa-wa okolice Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:05, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
hej,
śmigałeś na 10w40 to był pełen syntetyk?
jeśłi pełen to bez problemu zmieniaj na castrola edge longlife 10w60
jedyne to cena około 38 zł litr
jak 10w40 to półsyntetyk to zmiana powinna przejść w miarę bezboleśnie, ale raczej zostań przy półsyntetyku
nie wiem czy 10w40 to pełen czy pół wiec jak powyżej.
castrol 10w60 bezpośrednio z DBV w niemczech to koszt trochę mniejszy, i jest firma na szyszkowej w Wawie gdzie maja go po chyba 33 zł!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmwfan
Nowy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kuj-pom/Irlandia Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:35, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dzieki,z tego co sie orietuje 10w40 to polsyntetyk,na opakowaniu edga jest napisane ,,castrol edge sport 10w/60,, czy to jest ten longlife.Czytalem ze to bardzo dobry olej,wiadomo chce jak najlepiej dla mojego silnika, wiec mam zostac przy tym samym czy kupic edga,pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roberto-bmw
Pisarz sztabowy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów Kujawski Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:14, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
sprawdz dokladnei na opakowaniu oleju tam gdzies powinno byc napisane czy to jest wlasnie Longlife
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazikm3
Redaktor naczelny
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnoślaskie/UK Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:12, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
podepne sie pod temat bo znowu wymiana oleju (poprzednia 3 miechy temu Castrol 0w40) czy przy przebiegu 220tys. ten olej bedzie dobry silnik M43TUB19 czytalem ze to olej do silnikow kazdej M-ki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Toudi
Nowy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nasielsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:48, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
bmwfan Możesz przejść z oleju na którym jeździłeś wcześniej na tego EDGE 10W60. 90% olei 10W to oznaczenia olei półsyntetycznych.
Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.
W praktyce przedstawia się to się to następująco:
- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,
- 5W - 25 do - 30°C,
- 10W - 20 do - 25°C,
- 15W - 15°C do - 20°C,
- 20W - 10°C do - 15°C,
- 25W - od -10°C do 0°C.
Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.
Reasumując zmiana na olej o parametrach 10W60 spowoduje to, że olej będzie zachowywał swoją gęstość i właściwości smarujące w bardzo wysokich temperaturach, których silnik normalnie nie uzyskuje podczas normalnej eksploatacji, a które wzrastają podczas jazdy na wysokich obrotach/sportowej
Longlife to informacja o tym że olej zawiera w sobie substancje czyszczące/myjące silnik, zapobiegające powstawaniu nagarów, które z kolei mogą powodować zapychanie się kanałów olejowych, prowadzące do zatarcia silnika.
kazikm3 ten syntetyk możesz śmiało stosować, jednak używając auta do sportowej jazdy lepiej zastosować olej np. Eneos 0W50 lub Motul 300V
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazikm3
Redaktor naczelny
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnoślaskie/UK Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:45, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
kazikm3 ten syntetyk możesz śmiało stosować, jednak używając auta do sportowej jazdy lepiej zastosować olej np. Eneos 0W50 lub Motul 300V[/quote]
jesli mozna mowic o sportowej jezdzie z moca 118km poprostu czasem lubie sobie pokrecic silnik do odciecia
dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmwfan
Nowy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kuj-pom/Irlandia Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:35, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dzieki za informacje,a co myslicie o castrolu magnatec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazikm3
Redaktor naczelny
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnoślaskie/UK Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:19, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
olej wymieniony na Castrol Sport 10w60 wydaje mi sie jakby silnik ciszej pracowal takze jest ok zobacze jak bedzie po nocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek666
Administrator
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:32, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
...no to i ja się podłączę: jak zwykle przy zakupie nie ustaliłem co było lane. Zadzwoniłem do ASO i facet mi powiedział, że był lany Castrol 0W...zastanawiam się nad zalaniem 5W, tylko tutaj rodzi się pytanie 30 czy 40??...a może Shell Helix Diesel Ultra, taki jak miałem w M47N (E46 320d)?? I przy okazji; fachowiec od oleum i wymian wszelakich zaproponował mi filtry MAN`owskie (powietrza, oleju itd.)...co Wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|