|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flinster22
Początkujący pisarz
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Węgrów Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:10, 10 Cze 2010 Temat postu: Olej mineralny a półsyntetyk w moim silniku |
|
|
Witam wszystkich .Mam pytanie odnośnie oleju w silniku,mianowicie kupiłem 525i automat z myślą aby wrzucić silnik do mojej cupetki.Silnik wygląda na zdrowy tylko trzeba wymienić kilka uszczelek tj.pod pokrywą zaworów i od strony rozrządu.Silnik podobno ponad 200tysi i po stanie wnetrza bardzo możliwy ale do rzeczy.Znalazłem w bagarzniku litrową butelkę po oleju silnikowym i domyśliłem się że był on na dolewke, ku mojemu zdziwieniu okazało się że to olej mineralny-były własciciel potwierdził i dodał że jego mechanik mu to doradził..Na tym oleju silnik ma jakieś 2.000 zrobione, czy mogę wymienić olej spowrotem na półsyntetyk bez większych konsekwencji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podol
Redaktor
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:24, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flinster22
Początkujący pisarz
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Węgrów Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:07, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
czyli nic się nie stanie?nie ma ryzyka że po wymianie na żadszy olej będzie się wszystko rozsczelniać?słyszałem że olej mineralny to się używa już pod koniec życia silnika..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GuLuN
Pisarz
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:08, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wymieniaj ja mam 325 tds latał ponad 100tyś na mineralnym teraz ma 320tyś i lata na półsyntetyku po zmianie autko lepiej zapala LOL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flinster22
Początkujący pisarz
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Węgrów Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:54, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No i gites majonez jak mawia Pani Barbara.Dzięki za odpowiedzi, pokrzepiliście mnie trochę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podol
Redaktor
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:08, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dodam że zmieniałem z półsyntetyku na syntetyk i jest ok, przejechałeś tylko 2tys. na mineralnym więc zmieniaj jak najszybciej, polecam coś z takich firm jak Liqui Moly, Valvoline i Motul.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
E30 owner
Pisarz sztabowy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie/Ontario Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:31, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Możesz też spróbować półsyntetyku 10W/60. Idealny dla luźno spasowanych jednostek takich jak M3, ale w "zwykłych" silnikach z średnio dużym i dużym przebiegiem też bardzo dobrze sie sprawdzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek520
Administrator
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 1139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 2:14, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Taki silnik musi być zalany pół lub pełnym syntetykiem. Chodzi np. o hydrauliczne popychacze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podol
Redaktor
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:53, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
E30 owner napisał: | Możesz też spróbować półsyntetyku 10W/60. | to pełen syntetyk, przynajmniej w przypadku Castrola, stosoway w silnikach, które są mocno obciążane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
E30 owner
Pisarz sztabowy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie/Ontario Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:04, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Faktycznie jest to w pełni syntetyk. Dzięki Podol za sprostowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|