|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mc
Nowy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 1:31, 06 Gru 2009 Temat postu: POMOCY!!!!!! 730i NIEPALI ROZGRZANY |
|
|
Witam wszystkich
Mam problem z 730i 1991r silnik sześcio cylindrowy rzędowy benzyna + gaz -zwykła prosta instalacja ( zawsze odpalam i gaszę na benzynie, po odpaleniu jade na benzynie aż silnik złapie troche temperatury ). Samochód mam od maja i wsumie wszystko było ok poza małym incydentem w sierpniu gdy po miesięcznym przestoju odpoaliłem było dobrze pojeżdziłem silnik się rozgrzał zatrzymałem się na krutki postój zgasiłem i niemogłem odpalić rozrysznik kręcił ale nic się niedziało a przy kolejnej prybie odpału doszły jeszcze jakieś dziwne stuki pod maska. Postałem zadzwoniłem po pomoc w międzyczasie silnik ostygł srubowałem jeszcze raz odpalić i się udało - na poczatku chwilę chodził troczę nierówno ale przegazowałem wszystko się uspoiło wyrównało i było super.
Do czasu - dwa tygodnie temy wsiadam rano do samochodu i odpala na dotyk po przejechaniu paru kilometrów zatrzymuję się na chwilę gaszę silnik i znowu niemogę odpalić prubowałem co parę minut i dalej nic, postałem aż temperatura zeszła prawie do niebieskiego pola i odpalił przegazowałem i znowu ok.
Tak bawiłem się przez tydzień - tydzień temu zimny odpolił na dotyk rozgrzał się zgasiłem i już nieodpalił. Tochę go pociagałem i wkońcu załapał ale strasznie kulawo i nic nie pomaga chodził strasznie kulawo nie na wszystkich cylindrach, przy odpale na zimnym silniku też juz jest źle rozkręca się powoli i niezałapuje na wszyskie cylindry, szarpie - do jazdy się nienadaje.
Pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Pisarz sztabowy
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 10:43, 06 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to się ma do temperatury silnika ale warto sprawdzić czujnik położenia wału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mc
Nowy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:05, 06 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Można to sprawdzić samemy? Jeżeli tak - to jak i gdzie jest ten czujnik? Długo małem e21 i tam robiłem prawie wszystko sam, a w tej elektronice to się gubie!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Pisarz sztabowy
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 16:53, 07 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli jest zabrudzony lub uszkodzony mechanicznie (wytarty przez koło pasowe z którego łapie sygnał) to będziesz to widział jak go zdemontujesz. Czujnik jest umieszczony z przodu silnika przy kole pasowym przymocowanym do wału korbowego po stronie kolektora wydechowego. Do zdemontowania będzie Ci potrzebny imbus 6 (o ile dobrze pamiętam) i będziesz musiał zdemontować puszkę filtra powietrza, jeśli będzie tylko zabrudzony to przeczyść go jakimś drobnym papierem ściernym, tylko delikatnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabco
Pisarz sztabowy
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kuj-pom Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamgaw
Nowy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:02, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
cześć
podobny problem miałem w swoim e 32, zacznij od ustalenia czy w chwili awarii jest mocna iskra na świecach. Zacznij od spr kopułki roździelacza, przewodów i świec zapłonowych. W kopułce sprawdź tzw. węglik- to ten wciskany styk na środku, w jakim jest stanie i czy wogóle jeszcze jest ( u mnie wypadł, ale auto jeździło tak jeszcze tydzień), oraz styki dookoła wnętrza kopułki. W świecach sprawdź oczywiście czy nie są wypalone elektrody oraz czy nie są popękane izolatory. Niestety przewody sprawdzisz dopiero po odpaleniu silnika, najlepiej wieczorem , po zroszeniu ich wodą na całej długości, jak się "zaświecą" musisz je wymienić.
Niestety cewki też nie sprawdzisz, jeżeli wymienisz w.w. elementy i dalej nie będzie zapłonu winna będzie cewka, najłatwiejszą diagnozą będzie podłożenie drugiej cewki.
Pokusiłbym się takze o sprawdzenie ciśnienia paliwa (niestety serwis), bo niewydolność pompki wychodzi najczęściej po nagrzaniu.
Daj znać czy pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_red_coupe_325_
Początkujący pisarz
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prawie Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:51, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
adi napisał: | Nie wiem jak to się ma do temperatury silnika ale warto sprawdzić czujnik położenia wału |
kolega trochę racji nie ma i troche ma
nie czujnik położenia wału bo wcale nei odpalał by
ale czyjnik położenia wałka
ma wiele z temperaturą silnika
wyciągnij go i podgrzej zapalniczką jesli na mierniku zmienia opór to znaczy do wymiany.
masz walnięty na 100 procent
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Pisarz sztabowy
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 22:52, 05 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
_red_coupe_325_ napisał: | adi napisał: | Nie wiem jak to się ma do temperatury silnika ale warto sprawdzić czujnik położenia wału |
kolega trochę racji nie ma i troche ma
nie czujnik położenia wału bo wcale nei odpalał by
ale czyjnik położenia wałka
ma wiele z temperaturą silnika
wyciągnij go i podgrzej zapalniczką jesli na mierniku zmienia opór to znaczy do wymiany.
masz walnięty na 100 procent |
Chodziło mi o czujnik położenia wału, nie wałka. Miałem taki problem niegdyś w swoim m30 i auto odpalało ale strasznie kichała, prychała, przerywała, itp., itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mc
Nowy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:36, 24 Maj 2010 Temat postu: I po kłopocie |
|
|
Dziękuję wszystki za pomoc mineło juz kawałek czasu ale napiszę co było może komuś się przyda:
powód był banalny - woda w kopułce i trochę brudu
przczyściłem styki i wysuszyłem wszustko opalarką i jak ręką odjoł silnik pracuje równo i odpala bez problemów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|