 |
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Pisarz sztabowy

Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
|
Wysłany: Sob 18:45, 27 Paź 2007 Temat postu: roznica silnikow |
|
|
witam,mam pytanie na temat silnikow oczywiscie z bmw.Jaki silnik jest lepszy 2,5 benzyna 170 konny ktory wychodzil w e39 od 96 do 2000 czy 2,0e39 od 2000 tez 170 konny?powo mojego pytania sa slowa mojego kumla "lepszy jest 2,0 bo oszczedniejszy".Ale wydaje mi sie ,ze 2,5 jest zywotniejszy?Co wy na to 2,0 czy 2,5?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Metan
Pisarz sztabowy

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:07, 27 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
jak kupisz2 litry to za chwile powiesz''ciekawe jak sie jezdzi2.5''mysle ze2.5 jest lepsze a spalanie maja podobne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baster530
Moderator

Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Sob 21:38, 27 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Nie pierwszy pewnie i ostatni raz piszę o tym...
...2.0 oki...ale 2.5 lub 2.8 ma najlepszy stosunek mocy do spalania...radzę wyższe wartości przy wyborze silnika...
...a co do żywotności - nie ma na to reguły...czy to uszkodzone dwa gary, czy R6 czy Vki; wszystko odpowiednio traktowane i eksploatowane w odpowiedni sposób (płyny i części eksploatacyjne) znajdzie swoje odzwierciedlenie w żywotności...sam miałem kiedyś Opla Vectrę 2.0 8V, która w moich rękach przejechała blisko 220 tyś. km, czyli sumując przy sprzedaży miała jakieś 330 tyś. km...a było to ze cztery lata temu, teraz jeździ nią jeszcze kolega który ją ode mnie kupił...trochę bierze olej, ale ma w końcu prawie 460 tyś. km i 18 lat z czego 14 w Polsce...podsumowując; być może ewenement, ale fakt...więc nie przekomarzajmy się co powinno dłużej latać...pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Pisarz sztabowy

Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
|
Wysłany: Sob 22:19, 27 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
baster 530,jak bys mogl przetlumaczyc "lepszy stosunek mocy do spalania" na prostrzy jezyk bo nie bardzo rozumiem.Wiem ze chodzi ci o to,ze czym wiekszy silonik tym lepszy.W sesie chodzilo mi o to,ze w 2,0 170 KM ,a w 2,5 170 to 2,0 jest bardziej wyzylowane niz 2,5,ale wziasc pod uwage ze 2,0 170konne to nowsze silniki wiec nie wiem...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Pisarz sztabowy

Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 10:25, 28 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Karol pamiętaj zasadę amerykanów: "Nic nie zastąpi pojemności", Mimo że 2,0 i 2,5 mają tą samą moc to 2,5 ma wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach a co za tym idzie lepiej przyspiesza a co do spalania to powinno być no porównywalnym poziomie.
adi kolego trafiłeś w sedno sprawy...amen...moder...b
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek666
Administrator

Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:43, 28 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
W E39 do 2000 nie było modelu 525...
E39
- Następca E34
- Produkowany 10/1995-2003, Kombi 02/1997-2004
- Wyprodukowano sztuk: 1.022.141 (do 2001)
- W 2000 roku dokonano faceliftingu
Modele / Silniki:
- 520i: 2,0 6-cyl. (Wtrysk/M52), 150 KM, 220 (Kombi 212)km/h od 2000 M54, 170 KM, 226 (Kombi 223)km/h (Limuzyna 1996-2003, Kombi 1997-2004)
- 523i: 2,5 l 6-cyl. (Wtrysk/M52), 170 KM, 228 (Kombi 224) km/h (Limuzyna 1995-2000, Kombi 1997-2000)
- 525i: 2,5 l 6-cyl. (Wtrysk/M54), 192 KM (141 kW), 238 (Kombi 235) km/h (Limuzyna 2000-2003, Kombi 2000-2004)
- 528i: 2,8 l 6-cyl. (Wtrysk/M52), 193 KM (142 kW), 236 (Kombi 233) km/h (Limuzyna 1995-2000, Kombi, 1997-2000)
- 530i: 3,0 l 6-cyl. (Wtrysk/M54), 231 KM (170 kW), 250 (Kombi 250) km/h (Limuzyna 2000-2003, Kombi 2000-2004)
- 535i: 3,5 l 8-cyl. (Wtrysk/M62), 235 KM (173 kW), 242 km/h, od 1998, 245 KM (180 kW), 247 km/h (tylko w limuzynie 1996-2003)
- 540i: 4,4 l 8-cyl. (Wtrysk/M62), 286 KM (210 kW), 250 (Kombi 250) km/h (Limuzyna 1996-2003, Kombi 1997-2004)
- 520d: 2,0 l 4-cyl. (Diesel/M47), 136 KM (100 kW), 206 (Kombi 205) km/h (Limuzyna 1999-2003, Kombi 1999-2004)
- 525d: 2,5 l 6-cyl. (Diesel/M57), 163 KM (120 kW), 219 (Kombi 215) km/h (Limuzyna 1999-2003, Kombi 1998-2004)
- 530d: 3,0 l 6-cyl. (Diesel/M57), 184 KM (135 kW), 225 (Kombi 225) km/h, od 2000, 193 KM (142 kW) (Limuzyna 1999-2003, Kombi 1998-2005)
- 525td: 2,5 l 6-cyl. (Diesel/M51), 115 KM (85 kW), 198 km/h (Limuzyna 1996-1998, Kombi 1997-1998; nie oferowany w Niemczech)
- 525tds: 2,5 l 6-cyl. (Diesel/M51), 143 KM (105 kW), 211 (Kombi 210) km/h (Limuzyna 1996-1999, Kombi 1997-1999)...
...znalazłem to na forum...zgadnij na jakim?
Pytasz o dwie różne "bajki"; pytasz o model do 2000 roku i od 2000 roku...musisz się na coś zdecydować...moim zdaniem jak miałbyś wybór to lepszy jest bezsprzecznie 523 do 2000 roku lub 525 po 2000 roku....albo oczywiście 528. Posiadam teraz E39 520i a przesiadłem się z E34 525i, i różnica naprawdę jest zauważalna w mocy, a spalanie jest praktycznie identyczne...mocniejszy silnik szybciej się wkręca więc wymaga mniej czasu do osiągnięcia pożądanych parametrów jazdy, więc tym samym mniej spala, jednocześnie posiadając wyższy moment obrotowy..., bo każdy motor osiąga pewną moc przy konkretnych obrotach silnika, czyli siłę z jaką pojazd jest napędzany...hmmm jak to wytłumaczyć...im wyższy moment obrotowy, tym auto jest elastyczniejsze, szybciej się wkręca bez konieczności redukcji. Moment obrotowy zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów silnika, do granicy gdzie motor osiąga maximum...potem moment maleje pomimo wzrostu liczby obrotów silnika.., więc szukaj czegoś z większym motorem. Ja mam 520i i nie narzekam (przerabiałem też ten motor w E34), ale kiedyś będzie 528i, i touring
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Pisarz sztabowy

Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
|
Wysłany: Nie 17:59, 28 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
teraz juz wszystko wiem,dziekuje i pozdrwiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek520
Administrator

Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 1139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Nie 19:55, 28 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Chciałem tylko dodać ,że silnik M54 170 km miał pojemność 2,2 litra a oznaczenie 520 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|