 |
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remarq
Nowy

Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 19:45, 11 Cze 2014 Temat postu: Różnice w osprzęcie 2.0 M52 150 koni a 2.5 M52 170 koni. |
|
|
Witam planuje przekładkę silnika w e36 97r w którym oryginalnie siedział silnik 2.0 M52 150 koni na siemensie na silnik z tego samego okresu tyle że 2.5 M52 170 koni również na siemensie.
Skrzynie ze sprzęgłem zostawiam swoją, wiązkę silnika również,graty typu pompa klimy wspomagania i rozrusznik to oczywiste że zostają stare.
Jednak chcę wiedzieć konkretnie czy kolektor ssący i wydechowy w tych silnikach są inne?
Dodatkowo wiem że będę musiał zmienić kompa, ews i pestkę, przepływomierz i obudowę filtra wtryski na te od 2.5
Powiedzcie mi czy przepustnica jest ta sama w obu silnikach i jak czy rura gumowa do przepustnicy ma ta samą średnicę.
Swoją drogą ktoś gdzieś pisał że po zamianie słupka z wtryskami i przepływomierzem komp od 2.0 po adaptacji ogarnia to tak samo jak oryginalny od 2.5. Czy to prawda?
Interesują mnie oczywiście fakty a nie domysły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remarq
Nowy

Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 14:33, 12 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
a więc skoro zapytałem i nie dostałem odpowiedzi to odpowiem sobie sam, oraz potomnym
Kolektor wydechowy jest dokładnie taki sam, ssący również,przepustnica co ciekawe ma taką samą średnicę w 2.0 jak i 2.5 jednak guma przepustnica przepływomierz jest inna (ma większą średnicę od strony przepływomierza bo i sam przepływomierz ma większa średnicę) do tego dochodzi jeszcze obudowa filtra ta w którą wchodzi wspominany wcześniej grubszy przepływomierz.
Sprzęgło z dwumasem jest takie samo skrzynia również.
Ja swapowałem niestety z e39 (tu trzeba było jeszcze zmienić mocowania kolektora ssącego (wsporniki mają inny kształt ) alternator (miał dodatkową kostkę na 3 wyjścia, wspornik klimy sprężarka w e36 jest minimalnie inna , miska jest także trochę inna ale można ją zostawić tylko należy przełożyć bagnet oleju razem z obudową (która w e39 jest mocowana do bloku a w 36 do kolektora ssącego i ma uchwyty na przewody paliwowe. Zmieniłem też listwę wtryskową (ta z e39 ma nieco inny kierunek wyjść do podłączenia przewodów paliwowych)Zmienić musiałem też obudowę termostatu w e39 wyjścia są dłuższe.
Dodatkowo spotkała mnie niemiła niespodzianka bo chociaż miałem komplet komp ews pestka z 2.5 nie udało mi sie odpalić na tym zestawie, bo moje e36 jest z 97 i ma ewsII a ews od 2.5 był w wersji 3 i miał inną ilość przewodów i wtyczkę, dlatego pozostaje mi przekodowanie mojego ewsa pod kompa 2.5 lub całkowite pozbycie się ewsa
Auto na szczęście da sie odpalić na komplecie komp ews pestka z 2.0 M52 i jeździ, jednak mapa nie jest optymalna i na zimnym trochę sie dławi na ciepłym jest ok, i od 4 tyś ciągnie z lekką zadyszką. Chociaż nawet na takim setupie zbiera się lepiej niż fabryczne 2.0 ale nie jedzie tak jak 2.5, bo miałem okazję porównać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|