Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Swap

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz__88
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:44, 17 Sie 2008    Temat postu: Swap

Witam!
Ze względu na to, że moja kochanka beemka jest w "drobnej" przebudowie blacharki przodu więc przy okazji postanowiłem zrobić swap silnika nad którym od dawna się zastanawiałem. W związku z tym mam kilka pytań..
Mam e39 523i touring z gazem sekwencyjnym, chciałem wymienić na silnik 2,8l. Dlaczego akurat ten - powodów jest kilka:
z tego co wyczytałem jest to bardzo prosty swap i podobno nie wymaga zmiany niczego poza kolektorem wydechowym (jezeli pisze bzdury prosze mnie poprawiac poniewaz informacje te znalazłem na róznego rodzaju forach o tematyce bmw i na tym opiera sie moja wiedza), druga sprawa to fakt iż za stosunkowo niewielkie pieniądze moge sporo podnieść moc i moment obrotowy a co za tym idzie osiągi, pasować ma także stara instalacja gazowa - prosze o potwierdzenie.

Teraz strona finansowa:

Mogę "wymienić się" na silnik z tej aukcji
[link widoczny dla zalogowanych]
+ dopłata 1000zł z mojej strony, kolejnym wydatkie bedzie wczesniej wspomniany kolektor wydechowy, znalazłem cos takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
koszt jak widac 700zł.
Do tego robocizna, czyli w sumie około 2000tyś, a za te pieniądze (przynajmniej z mojego punktu widzenia) ze 170km i 245Nm o otrzymuje jakies 210km i 300Nm, co się przekłada na sprint do setki krótrzy o ponad sekunde.

Prosze o opinie, rady itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stammek
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:07, 17 Sie 2008    Temat postu:

2.8 nie ma 210KM tylko 193KM.A poza kolektorem wydechowym bedziesz potrzebował jeszcze komputer od 2.8 i prawdopodobnie przepływomierz.
Co do kolektorów z tej aukcji to znajomy kupił takowu do e30 m20b25 i niepasował tak jak powinnien i musiał sam go troche poprzerabiać zeby było wszytsko ok.
Lepiej już poszukać poszukać oryginalnego kolektora od e36 m3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz__88
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:47, 18 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
2.8 nie ma 210KM tylko 193KM


Wiem, że ma 193KM, chodziło mi o moc po zastosowaniu kolektorów z aukcji i pewnie całego układu wydechowego z kwasówki. Co do spasowania - w firmie która robi te kolektory jest mozliwość od razu załozenia przez nich, więc to będzie juz ich problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti21sk
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 440
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NOx / Zestawy Nitrous Express - Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 13:17, 31 Sie 2008    Temat postu:

Swap jest prosty - to fakt.
Komp od 2,8 - tego akurat nie bylbym pewien - w niektorych swapach tego nie trzeba robic. U mnie ( co prawda m50 na boschu) zmienialem 2,0 na 2,5 i kompy sterujace byly identyczne. Pytalem sie tez pewnego fochowca i mowil ze jezeli piny kompow beda pasowac i system sterownia kompa jest taki sam (to pewnie siemens 41.0 lub wyzej) to bedzie chodzic.
Co do przeplywki - tu pewnie trzeba bedzie wymienic.

Co do gazu to tez wszystko bedzie pasowac. Tylko ze taka instalacje bedzie trzeba na nowo wpiac w silnik 2,8. Oczywiscie trzeba bedzie taki gaz ponownie wyregulowac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz__88
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:45, 03 Wrz 2008    Temat postu:

Czyli Waszym zdaniem gra warta świeczki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti21sk
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 440
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NOx / Zestawy Nitrous Express - Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 14:05, 03 Wrz 2008    Temat postu:

TAK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin