Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Układ chłodzenia - odpowietrzanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek666
Administrator
Administrator



Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:06, 15 Mar 2007    Temat postu: Układ chłodzenia - odpowietrzanie

"Prawie we wsztskich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem, a samych przyczyn może być wiele.
W poniższej ściągawce wyjaśnię klika powodów tego typu zachowań.

Na początek jednak chcę zaznaczyć, że prawie każdy model ma zbudowany układ chłodzenia na jednakowej zasadzie i w każdym modelu wskazówka wskaźnika temperatury ma stać w połowie. Do drobnych różnic zalicza się jedynie rozmieszczenie co niektórych podzespołów układu.

Każdą początkową diagnozę należy rozpoczynać od obserwacji zachowywania się układu, a dokładniej na nagrzewaniu się chłodnicy i zachowywaniu płynu w zbiorniczku.
Pewnie zadajecie sobie pytanie, co w tym zbiorniczku takiego jest, na co należy zwrócić uwagę

Otóż zbiorniczek jest nie tylko zbiorniczkiem płynu, ale także zbiorniczkiem odpowietrzającym układ chłodzenia w sposób ciągły. W każdym modelu, niezależnie od tego, gdzie się zbiorniczek znajduje, jest on połączony z górną częścią chłodnicy:
- za pomocą cienkiego przewodu wodnego, kiedy zborniczek jest w innym miejscu niż chłodnica,
- za pomocą dodatkowego kanału w ściance chłodnicy, kiedy zbiorniczek jest zintegrowany z chłodnicą,
Otwór wylotowy tego odpowietrzenia znajduje się w ściance bocznej otworu wlewowego płynu zbiorniczka.
Gdy układ chłodzenia pracuje bez zastrzeżeń, to po odkręceniu korka i odpaleniu silnika zaobserwujemy pewien poziom płynu chłodniczego zmieniającego się czasami, ale nie wyrzuca go i strumień płynu z wylotu odpowietrzającego uzależniony od obrotów silnika - im większe obroty tym strumień mocniejszy. Chłodnica wody nagrzewa się w początkowej części i wskazówka stoi w połowie.
Jeżeli jedna z tych rzeczy nie sprawuje się prawidłowo to coś jest nie tak.

1. Brak strumienia.
Jest kilka powodów braku strumienia z kanału wylotowego odpowietrzenia
- zapowietrzony układ,
- zatkany kanał,
- urwany wirnik pompy wody,
- pęknięty boczek chłodnicy - chłodnica zintegrowana ze zbiorniczkiem,
- otwarty lub brak termostatu - czasami przy bardzo niskim strumieniu,
- mocno bijąca kompresja do układu.

2. Przerwy w strumieniu.
Powodem tych zachowań jest:
- odpowietrzający się układ,
- nieszczelności układu chłodzenia,
- kompresja w układzie,

3. Podnoszący się poziom płynu.
Wynika z zapowietrzonego jeszcze układu:
- brak ogrzewania wnętrza,
- termostat nie otwiera,
- powietrze w dolnym wężu przed termostatem,
- powietrze w górnym wężu na chłodnicy,
- uszkodzony wirnik pompy,
- brak strumienia z wylotu odpowietrzającego,
- niewydolność chłodnicy,
- niewydolność wentylatora (visco),
- uszkodzona uszczelka pod głowicą,

4. Chłodnica się nie nagrzewa.
- zapowietrzony układ, górny lub dolny wąż,
- brak strumienia z wylotu odpowietrzającego,
- nieotwierający się termostat,
- uszkodzony wirnik pompy wody,
- mocno bijąca kompresja,

5. Chłodnica nagrzewa się za wcześnie - wskaźnik nie osiąga jeszcze połowy:
- uszkodzony lub brak termostatu,

6. Chłodnica gorąca a poziom się podnosi.
- niewydolny wentylator (visco) ,

Moje własne sposoby na diagnozę i odpowietrzanie układu

1. Po zalaniu układu płynem sprawdzam drążność odpowietrzenia. Uciskam węża górnego na chłodnicy do momentu, aż nie wyczuję w nim płynu - czasami pozostaje w nim jeszcze odrobinka powietrza, ale z wylotu odpowietrzającego wydostają się nieśmiałe strumienie płynu. Czasem zauważyć można jak podczas uciskania węża wsysa płyn ze zbiorniczka do układu.
Odpowietrzniki stosowane na chłodnicach odkręcam tylko do zalewania płynu. W trakcie uciskania węża są one już zakręcone. Jedynie aby przyspieszyć proces odpowietrzania, odkręcam odpowietrznik, ściskam węża, zatykam otwór odpowietrznika palcem i puszczam węża. I tak do momentu, gdy już poczuję płyn w górnym wężu, a z otworu odpowietrznika podczas ściskania wężą wyrzuca mi już płyn, zakręcam go na dobre i uciskam jeszcze dalej węża, aż pojawi się strumień z wylotu odpowietrzającego.
Dobrze byłoby nie zalewać zbiorniczka do pełna, ponieważ płyn ma swoją rozszerzalność termiczną i w trakcie nagrzewania się silnika poziom płynu będzie wzrastał. To wzrastanie może omyłkowo zmylić w dalszych czynnościach.

2. Włączam ogrzewanie wnętrza auta na ciepłe i odpalam silnik - ważne, aby odpowietrzniki pozostały zakręcone, a korek wlewu odkręcony. W trakcie nagrzewania się silnika trzymam jego obroty na około 1200 obr. i obserwuję zachowania poziomu płynu, a najbardziej strumienia z wylotu odpowietrzającego. Jeżeli nagle strumień zaniknie, uciskam dodatkowo górnego węża, aż się ponownie pojawi, a czasem nawet muszę przegazować mocniej, lecz bez przesady. Pierwsze co musi zacząć funkcjonować jest ogrzewanie wnętrza. Jeżeli ogrzewania nadal nie ma, próbuję zwiększać obroty silnika, aby pompa wodna przetłoczyła powietrze. W rzadkich przypadkach odkręcam przewód od ogrzewania by upuścić zaporę powietrzną (silniki w E34,E32).Zdarza się jednak czasem uszkodzony wirnik pompy wodnej, ale o tym później.
Mając już ogrzewanie wnętrza skupiam się na zbiorniczku do którego i tak zaglądam w trakcie uruchamiania ogrzewania wnętrza. Kolejna czynność to doprowadzenie do otwarcia termostatu i nagrzewania się chłodnicy.

3. Silnik zaczyna osiągać temperaturę właściwą i pora na otwarcie termostatu. Jeżeli poziom w zbiorniczku się jeszcze nie podnosi, a strumień z wylotu jest stabilny to wszystko jest na dobrej drodze. Zdarza się jednak wzrost płynu i często towarzyszy temu zanik strumienia. Zeby nie wyrzuciło płynu zakręcam korek wlewowy i gaszę silnik. Odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i upuszczam cisnienie powietrza. Gdy już zaniknie z powrotem odkręcam korek wlewowy, a odpowierznik zakręcam i uciskam węża do momentu, aż znowu pojawi się nieśmiały strumień, a płyn zacznie wsysać, lecz tym razem ugniatam także węża dolnego przed termostatem. Ponownie odpalam silniki trzymam na obrotach 1200 a czasem więcej, żeby utrzymać strumień.
Gdy strumień mamy prawidłowy, a poziom się podnosi co rzadko się zdarza problem może tkwić w uszkodzonym termostacie lub powietrzu w dolnym wężu.
W silnikach M30 często należy odkręcać odpowietrznik na korpusie termostatu.

4. Poziom płynu mamy w normie, strumień jest właściwy i powinna się zacząć nagrzewać chłodnica. To jest końcowe zachowanie się układu po właściwym odpowietrzeniu. Ale nieoznacza to zakręcenie korka i zamknięcia maski. Obserwujemy cały czas co się dzieje do momentu aż chłodnica zacznie być cała gorąca. Pomijamy ten temat przy świadomości sprawnego visca.
Jeżeli chłodnica wraz z wężem powrotnym są mocno gorące, a poziom płynu przez dłuższy czas na obrotach biegu jałowego zachowuje się stabilnie to powodów do zmartwień jeszcze nie ma. Zdarza się tak przy silnikach o dużej pojemności i należy być wówczas uczulonym na wysokie temperatury i częste postoje w korkach, gdyż zdarzyć się może że pewnego dnia wskazówka ruszy po za połowę. Wtedy ewidentnie jest sprzęgło wiskozowe do wymiany.
Jeżeli chłodnica wraz z wężem powrotnym są mocno gorące, a poziom płynu po dłuższym czasie lub nagle na obrotach biegu jałowego zaczyna rosnąć i wyrzucać, to visco do wymiany. W modelach z dodatkowym wentylatorem elektrycznym nie liczyłbym na ich załączenie się. Nowa viskoza i tyle.

W modelach E39 największym problemem jest usunięcie powietrza z górnego węża - dotyczy to chłodnic zintegrowanych. Nie bez powodu fabryka umieściła odpowietrznik dodatkowy na korpusie termostatu. Często zapowietrzony górny wąż jest powodem zaniku strumienia i sygnalizuje objawy urwanego wirnika pompy wody - podnosi się także poziom płynu w zbiorniczku w wyniku braku mozliwości wyrzucenia gorącego płynu na chłodnicę.
W takiej sytuacji luzuję korek odpowietrznika na korpusie, ściskam górnego węża i zakręcam korek. Czynność tę staram się robić w miarę szybko i do momentu aż z tego odpowietrznika w momencie ścisku węża nie zacznie pojawiać się kropelkowa ilość płynu. Później na zakręconym odpowietrzniku uciskam węża jeszcze z parę razy, gdyż napewno zacznie schodzić płyn w zbiorniczku. Odpalam silnik i trzymam na takich obrotach żaby utrzymać strumień z wylotu odpowietrzającego - w miarę stabilny, a obroty nie zawysokie.

W trakcie odpowietrzania pierwszą czynnością jest uruchomienie ogrzewania. Jeżeli to ogrzewanie nie chce się uruchomić to mozna już rzucać podejrzenie na urwany wirnik pompy wodnej. Ale nie tak szybko.
Pomijamy ogrzewanie i skupiamy uwagę na zbiorniczku.
Jeżeli mamy strumień płynu to niewykluczone że pompa jest dobra i zajmujemy się dalszym odpowietrzaniem jak wyżej.
Jeżeli nie mamy strumienia to upewniamy się, czy w górnym przewodzie na chłodnicy jest płyn - wystarczy go ucisnąć z parę razy i jeżeli strumień się jakiś pojawi to napewno jest padnięta pompa wody, jeżeli zaś strumienia nadal nie ma, to układ jeszcze jest zapowietrzony i trzeba powrócić do punktów odpowietrzania.
Bywa i tak że strumień jest dobry, poziom się nie podnosi, chłodnica nagrzewa, a ogrzewania nadal nie ma. W tej sytuacji proponuję się skupić na elektrozaworach ogrzewania, gdyż one mogą szwankować, albo wymaga ręcznej ingerencji w odkręcenie jednego z węży i upuszczenie zapory powietrznej.

Aby prawidłowo opanować to wszystko, najlepiej jest zrozumiec co za co jest odpowiedzialne i na jakiej zasadzie układ pracuje. Ja zawsze układowi chłodzenia poświecam nawet do 45 min czasu i to obserwująć strumień, poziom płynu i nagrzewanie się chłodnicy.

Powyższy artykuł dotyczy się wszystkich modeli BMW z wyjątkiem modeli w których zastosowany jest termostat z dodatkową elektyczną grzałką wspomagajacą pracę termostatu."


(za olejus)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misiek666 dnia Sob 9:53, 17 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:36, 15 Mar 2007    Temat postu:

dodam jeszcze że czasem w e36 z klimatronikiem odpowietrzanie nie jest takie łatwe i kolorowe. bywa że autko się zagrzewa, chłodnice jest ok praktycznie cała gorąca visco dmucha a w środku jest zimno. w moim przypadku po 3 godzinach walki jedynym rozwiązaniem które pomogło w jeszcze jak sie okazało nie pełnym odpowietrzeniu - było odkręcenie a właścicwie poluzowanie wystarczyło przewodzików wpaających do nagrzewnicy schowanej w podszybiu autka. dopiero po tym zabiegu wszystko aczeło pracować prawidłowo.

jednym słowem 6 cylindrów nie jest łatwe w tej kwestii. 4 cylinderki są o niebo prostsze w obsłudza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti21sk
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 440
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NOx / Zestawy Nitrous Express - Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 19:35, 27 Kwi 2007    Temat postu:

Kupilem e36 320i - z BMW nigdy wczesniej nie mialem do czynienia.
Opisze tu 3 przypadki z chlodzeniem, ktore mi sie przydarzyly.
1. Po kilkuset kilometrach spadl mi waz miedzy gorna czescia chlodnicy a termostatem - na szczescie nie zdazyla mi sie zgrzac. Zaparkowalem pod jakims blokiem, przykrecilem waz , uzyczylem 6 litrow wody od milej nieznajomej z parteru WesolyWesoly Troszke podusilem waz - podmuchalem w otwor( czujas na jezyku smak borygo) tak zeby wyszlo cale powietrze. Po przyjezdzie do chaty przykrecilem wszystkie obejmy, podmuchalem w otwor wlewu, poczytalem na forum o grzaniu sie silnika - i znalazlem ze trzeba jeszcze otpowietrzyc poprzez odkrecenie malej sruby w chlodnicy az do momentu gdy przeleje sie ciesz przez upust odpowitetrzajacy. Poziom plynu byl prawie pod korkiem wlewu cieczy. Zrobilem to wszystko - Jest juz OK !! (jak sie okazalo pozniej - niestety nie bylo).
2. Nastepny raz (wcale nie pierwszy jak sie okazuje, lecz drugi raz "najmilej" sie pamieta Jezyk )
Toronto - ul Olsztynska, przed ostatnie swiatla przed ponad 200km trasa - dymek spod maski Smutny Jak sie kazalo pękł waz miedzy dolna czescia chlodnicy a termostatem. Udalo mi sie skontaktowac z klikoma ludzmi z BMW Toronto - niestety bie udalo sie zalatwic zastepczego weza Smutny - ale zdobylem za to ucho holownicze, ktorego nie mialem (jaki% ludzi uzupelnia wszelkie braki w narzedziach, kupuje trojkat czy inne takie rzeczy?) tel do kumpla zeby mnie zholowal - 2,5 godz. pozniej bylem juz w bydg. Waz kupilem (znalazlem w toronto -heh). Odpowietrzanie bylo tym razem dokaldniejsze. Kilkaset kilometrow przejchane - jest OK !!
3. Godziny szczytu - 45 minut w korku - wskazowka na czerwone pole - 12 km przejechalem w 2,5godz. stajac co chwile aby silnik ostygl , bym mogl przejchac nastepne 1,5 km Smutny Przesiedzialem na necie conajmniej 10 godzin szukajac podpowiedzi co jest grane z tym chlodzeniem ???

Korzystajac z rad miska mam przejechane 300 km i jak na razie wszystko jest OK, wskazowka trzyma na srodku, w koncu mam dzialajace ogrzewanie, jest przelew (wczesniej nie bylo) - takze wydaje mi sie ze wszystko jest na dobrej drodze Wesoly

Co do wypowiedzi ttomka - klmatronica mam, jak narazie grzeje dobrze, chlodnica jest cala goraca.

Dodam jeszcze ze Visco mam na stale zblokowane (wczesniejszy mechanik, albo sprzedawca) - kreci nawet na zimnym silniku.

Dzieki wielkiem dla ludzi z Toronto ktorzy probowali mi pomoc i dla autora tematu Blue_Light_Colorz_PDT_19


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rene02 523i E-39
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podbeskidzie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:04, 28 Sie 2007    Temat postu:

Witam,
A więc problem do padł i mnie (E-39 523i). Mój objaw to grzanie silnika ale że mam naleciałości z poprzedniego auta to obserwuje co się dzieje na wskaźnikach i nie doprowadziłem do gotowania. Później jak ostygł odpaliłem i stwierdziłem, visco się nie włącza bo chłodnica zimna (czujnik w chłodnicy logiczne) dolny wąż zimny, górny gorący, płyn do góry nie podszedł w zbiorniczku zintegrowanym. Sprawdziłem ogrzewanie działało. Auto stało noc. Poszperałem na forum i znalazłem ten artykuł więc i wróciłem rano do auta. Krok po kroku zacząłem odpowietrzać ale układ nie był zapowietrzony bo tylko ścisnąłem górnego węża poleciała woda z kanaliku do wyrównawczego . Następnie popuściłem oba odpowietrzniki i poleciał płyn. Odpaliłem,podpiąłem do kompa i patrzyłem na temp. Mniej więcej przy ok. 90 stopniach powinien otworzyć się termostat i temp powinna spaść do około 85 i wyrównać do 90 i pozostać na tym poziomie ale tak się nie stało. Ogrzewanie miałem ale parownik (gaz) strasznie zimy prawie zamarzł a wpięty jest to małego obiegu. Dodam że wąż górny twardy ale dało się go ścisnąć ale przy prze gazówce nie wyczuwałem przepływu, dolny wąż miękki zimny. Gdy na wyłączonym silniku (ciepłym lub zimnym) ściskam węża dolnego lub górnego to czuję że płyn się przemieszcza ale to jest tylko chyba ruch w chłodnicy.
Poza tym nie zauważyłem żadnych wycieków lub ubytku płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.
Teraz pytania do misiek666:
1. Czy przy prze gazówce przy ściśniętym górnym wężu powinno się wyczuć mocniejszy przepływ? - gdy wszystko jest ok.
2.Czy z doświadczenia ten objaw wygląda na pompę wodną czy zapowietrzenie lub termostat.??? Czy może wszystko na raz???
3. Czy jak się urwie wirnik pompy czy słychać jakieś stuki chrobotanie???

Jutro termostat idzie do rozbiórki łącznie z pompą wody.
proszę o pomoc co bym nie poleciał w koszty, choć nie jest tragicznie nowy termostat 32 pln i nowa pompa 145pln no i jeszcze robocizna.

Pozdrawiam zgrzanych fanów BMW
Blue_Light_Colorz_PDT_01


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin 535
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock

PostWysłany: Wto 21:57, 28 Sie 2007    Temat postu:

Zacznij od wymiany termostatu to jest najprostrze i to raczej bedzie to. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rene02 523i E-39
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podbeskidzie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:20, 30 Sie 2007    Temat postu:

Witam,
No i już po bólu to była pompa wodna, wałek w pompie wodnej się kręcił a wirnik nie. Wymienione i działa.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti21sk
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 440
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NOx / Zestawy Nitrous Express - Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 9:26, 29 Paź 2008    Temat postu:

matti21sk napisał:
Kupilem e36 320i - z BMW nigdy wczesniej nie mialem do czynienia.
Opisze tu 3 przypadki z chlodzeniem, ktore mi sie przydarzyly....



Okazalo się ze kupiłem auto z pękniętą głowicą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubass
Moderator
Moderator



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Śro 23:41, 29 Paź 2008    Temat postu:

Od paru dni słysze dobiegające z pod maski dziwne chrobotanie - auto sie nie grzeje, wskaznik temp zawsze stoi twardo posrodku skali, a wnetrze nagrzewa sie prawidlowo.
Pytam o to chrobotanie bo Rene02 pisał coś o tym.

Co może powodować te dziwne odgłosy?[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi V8
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:47, 30 Paź 2008    Temat postu:

Oooo ja tez mam takie dziwne chrobotanie, ale tylko na zimnym silniku i tylko przy odpalaniu, ale tylko w chlodne dni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rene02 523i E-39
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podbeskidzie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:06, 30 Paź 2008    Temat postu:

Witam,
Jak pisałem wyżej u mnie padła pompa, była oryginalna a wyobraźcie sobie że wirnik był plastikowy na metalowym wałku. Wałek jest wieloklinowy i na to jest nabity wirnik. Ja nie zauważyłem wcześniej chrobotania tylko pytałem czy jest słyszalne takie chrobotanie bo wtedy jeszcze nie wiedziałem że to pompa. U mnie pompa padła podczas jazdy, wskazówka poszła do góry i wtedy stanąłem. Próbowałem na starej pompie obracać wirnik na wałku ale nie było słychać żadnego chrobotania.
Wyjaśniłem na ile mogłem mój przypadek Blue_Light_Colorz_PDT_15
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin