|
BMW M-Power Club Toruń FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek666
Administrator
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:57, 15 Gru 2008 Temat postu: Zapomniana odma... |
|
|
...dodam tutaj kilka słów na temat odmy, ponieważ uważam, że jest to bardzo ważny temat...tak stwierdziłem po przeczytaniu poniższego...
Zapomniana odma
Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.
Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek666 dnia Pon 13:02, 15 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabco
Pisarz sztabowy
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kuj-pom Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:42, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawy temat Ja robie krotkie odcinki bo dojezdzam 4km do pracy a silnik rzadko osiaga wlasciwa temperature pracy i juz zauwazylem przy tych temp. powietrza ze sie pod korkiem zaczelo lekko bielic oby sie tego fuzlu nie nazbieralo za duzo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek6600
Nowy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:09, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Chętnnie bym z tego zabiegu skorzystał gdybym tylko miał odme...NIestety u mnie nie ma.Szukałem z mechanikiem 3 godziny.Przewód z pokrywy zawrów idzie do gumy za przepływką i mam sporo oleju w kolektorze ssącym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek26
Pisarz sztabowy
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: torun
|
Wysłany: Pią 10:13, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
witam!!! mam pytanie gdzie sie znajduje odma w e34tds?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mario31m
Początkujący pisarz
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:53, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
W TDS odma idzie z pokrywy zaworów prosto do filtra (nawet jej nie zauważywszy jak nie zdejmiesz obudowy filtra powietrza)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daro
Nowy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubliniec-Selby Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:55, 08 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A jak można sprawdzić czy odma jest drożna ...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemo150678
Nowy
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabco
Pisarz sztabowy
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kuj-pom Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:40, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli membrana brzęczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volff
Początkujący pisarz
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:20, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie bez ostrzeżenia zapalona kontrolka po odpaleniu po 2 dniach na zimie i mrozie. Do parkingu strzeżony było 1,5 km. Nie dojechał, wielkie bum i po silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|